Geltoki historikoak

Zamorako Geltokia

Zalantzarik gabe, Espainiako geltokirik ederrenetakoa da. Bere eraikuntza-lanak 1927an hasi ziren Marcelino Enríquez Ingeniariak gidatuta; 1932an geratu ziren, 1935ean berriro abiatu ziren, Guda Zibilan zehar (1936-1939) berriro ere gerarazi zituztelarik. Azkenik, 1958an inauguratu zen, Medina del Campo-Zamora-Orense-Vigo linea (MZOV bere siglek trenaren iharduera alde batera utzita ere iraungo zuten) abian jarri eta urtebetera. 88 metroko luzera duen bere aurrealdean, Errege Katolikoen irrimarrak irauten du. Berpizkunde inspirazioko arkitekturaren bitxia izanik, bere arkupe eta karel zulatuekin Gotiko berantiarra gogorarazten du. Alfonso XIII Erregeak, leku honetan egin zituen beste agerraldiez gain, 1929ko urriaren 20ean trenez egin zuen bere azken bidaia Zamorara, Elsa-ko urtegiko lanak bisitatzera joateko. Primo de Rivera eta Franco Jeneralak izan ziren Zamora trenbide-sare nazionalean integratzeko ahalegin handiena egin zutenak

Zamorako Geltokia