Canal Ètic

Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.

Un compromiso
El Código Ético y de Conducta de Adif, aprobado por el Consejo de Administración, tiene como objetivo principal formalizar las pautas de comportamiento íntegro, responsable y transparente que se esperan de todas las personas que trabajan en Adif, en el desempeño cotidiano de sus labores y en sus relaciones profesionales.

Tomando como punto de partida la cultura de la organización, la legislación aplicable y el compromiso de la entidad con la ética y la transparencia, se pretende que los valores y los principios corporativos de Adif se traduzcan en comportamientos deseados.

Lluita contra el frau i la corrupció

A través de la Declaració institucional de lluita contra el frau, realitzada per la presidenta de l'entitat, es demostra el compromís de mantenir els estàndards més alts en el compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals i d'adoptar els principis d'integritat, imparcialitat i honestedat, implementant una política de tolerància zero amb el frau i la corrupció.

Per això, l'objectiu principal de la declaració institucional és promoure dins de l'organització una cultura ètica que exerceixi un efecte dissuasiu per a qualsevol mena d'activitat fraudulenta i que faci possible la seva prevenció i detecció.

L'entitat disposa també d'una Política corporativa de lluita contra el frau, amb la qual es compromet al bon govern sota els principis d'ètica i de transparència. Així mateix, es té el compromís de vetllar per la correcta gestió dels fons comunitaris, especialment els procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, a través d'un pla de mesures antifrau específic aprovat el 25 de gener de 2022 pel Consell d'Administració.

Canal Ètic

El Canal Ètic és el canal de comunicació entre Adif i els seus grups d’interès i amb la societat en general perquè qualsevol persona pugui notificar possibles incompliments del Codi Ètic i de Conducta.

Només s’atendran les notificacions relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta d’Adif.
Així mateix, en relació amb fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat vinculats a projectes o operacions finançats amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea, a més del Canal Ètic intern, en poden informar a través dels canals següents: 
  Per a les comunicacions que no estiguin relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta, té, a la seva disposició, els canals següents:

Títol fragment

Correu electrònic
correu electrònic comunicacionweb@adif.es, o mitjançant el formulari de contacte
disponible al web. Oficina virtual per a l’accés a informació oficial i serveis en línia.
Oficina d’Atenció al Client
Es podran presentar reclamacions oficials en els llibres de reclamacions de les estacions.