Ves al contingut principal
Ves a la navegació principal
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Porta al web del Ministeri de Transport
Va a la página principal. Logotipo de Adif
Sobre Adif
Mostrar submenú de Sobre Adif
Transparència
Informació institucional
Informació de rellevància jurídica
Informació econòmica i de gestió
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa ferroviària
Mapa de la Xarxa
Xarxa convencional
Xarxa d’ample mètric
Corredors europeus
Declaració sobre la xarxa
Activitat internacional
Sostenibilitat
Seguretat
Innovació
Contacte
Viatgers
Mostrar submenú de Viatgers
Estat de la xarxa
Estacions
Accessibilitat a les estacions
Objectes perduts
Seguretat i control d'accés
Grandes proyectos
Transformació d'Atocha
Transformació de Barcelona Sants
Projecte Chamartín
Estaciones, más que un viaje
Canal d'Accés de València
Viaductos
Atenció a afectats per atropellaments
Àrees comercials
Serveis
Mostrar submenú de Serveis
Mercaderies
Instalaciones de servicio
Prestació de serveis
Autopistes ferroviàries
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Comercialització d'immobles
Licitacions de lloguer
Licitacions de venda
Actius per al Desenvolupament
Espais disponibles
Rodatges
Fotografia i treballs audiovisuals
Estación abierta
Punts de recàrrega elèctrics
Autorització d’actuacions en zones d’afecció del ferrocarril
Centre Mèdic Homologat
Empreses
Mostrar submenú de Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Validació de productes ferroviaris
Facturació electrònica
Normativa tècnica
Finançament europeu
Mostrar submenú de Finançament europeu
Informació general
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Mostrar submenú de Comunicació
Notes de Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Diccionari ferroviari
Ocupació
Mostrar submenú de Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
Selecciona tu idioma
Castellà
Anglès
Català
Gallec
Èuscar
Valencià
Sobre Adif
Sobre Adif
Ver Sobre Adif
Transparència
Informació institucional
Informació de rellevància jurídica
Informació econòmica i de gestió
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa ferroviària
Mapa de la Xarxa
Xarxa convencional
Xarxa d’ample mètric
Corredors europeus
Declaració sobre la xarxa
Activitat internacional
Sostenibilitat
Seguretat
Innovació
Contacte
Viatgers
Viatgers
Ver Viatgers
Estat de la xarxa
Estacions
Accessibilitat a les estacions
Objectes perduts
Seguretat i control d'accés
Grandes proyectos
Transformació d'Atocha
Transformació de Barcelona Sants
Projecte Chamartín
Estaciones, más que un viaje
Canal d'Accés de València
Viaductos
Atenció a afectats per atropellaments
Àrees comercials
Serveis
Serveis
Ver Serveis
Mercaderies
Instalaciones de servicio
Prestació de serveis
Autopistes ferroviàries
Accés a la xarxa
Accés per a empreses ferroviàries
Procediments per operar
Sol·licitud de proves a la infraestructura
Interoperabilitat
Comercialització d'immobles
Licitacions de lloguer
Licitacions de venda
Actius per al Desenvolupament
Espais disponibles
Rodatges
Fotografia i treballs audiovisuals
Estación abierta
Punts de recàrrega elèctrics
Autorització d’actuacions en zones d’afecció del ferrocarril
Centre Mèdic Homologat
Empreses
Empreses
Ver Empreses
Contractació
Licitació electrònica
Informació relativa a l’activitat contractual
Validació de productes ferroviaris
Facturació electrònica
Normativa tècnica
Finançament europeu
Finançament europeu
Ver Finançament europeu
Informació general
Període 2021-2027
Període 2014-2020
Períodes fins al 2006 i 2007-2013
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Comunicació
Comunicació
Ver Comunicació
Notes de Premsa
Multimèdia
La nostra marca
Diccionari ferroviari
Ocupació
Ocupació
Ver Ocupació
Oferta d’ocupació pública
Termini de sol·licitud obert
En procés de resolució
Resoltes
Oferiment plaça borsa de treball
Sobre Adif
·
Transparència
Canal ètic
Canal ètic
Menú secundari de pàgina
Transparència
Informació institucional
Informació de rellevància jurídica
Informació econòmica i de gestió
Informació pública
Canal ètic
Qualitat i client
Protecció de dades
Xarxa ferroviària
Mapa de la Xarxa
Xarxa convencional
Xarxa d’ample mètric
Corredors europeus
Declaració sobre la xarxa
Activitat internacional
Sostenibilitat
Seguretat
Innovació
Contacte
Canal Ètic
Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
El Codi Ètic d’Adif, aprovat pel Consell d’Administració, té l’objectiu de formalitzar les pautes esperables de comportament íntegre, responsable i transparent de totes les persones que treballen a Adif, en l’exercici quotidià de la seva feina i en les seves relacions professionals.
El Codi pretén traduir a comportaments desitjats els valors i principis corporatius d’Adif i pren com a punt de partida la cultura de l’organització, la legislació que hi és aplicable i el compromís de l’entitat amb l’ètica i la transparència.
Texto íntegro del Código Ético de Adif
Lluita contra el frau i la corrupció
A través de la Declaració institucional de lluita contra el frau, realitzada per la presidenta de l'entitat, es demostra el compromís de mantenir els estàndards més alts en el compliment de les normes jurídiques, ètiques i morals i d'adoptar els principis d'integritat, imparcialitat i honestedat, implementant una política de tolerància zero amb el frau i la corrupció.
Per això, l'objectiu principal de la declaració institucional és promoure dins de l'organització una cultura ètica que exerceixi un efecte dissuasiu per a qualsevol mena d'activitat fraudulenta i que faci possible la seva prevenció i detecció.
L'entitat disposa també d'una Política corporativa de lluita contra el frau, amb la qual es compromet al bon govern sota els principis d'ètica i de transparència. Així mateix, es té el compromís de vetllar per la correcta gestió dels fons comunitaris, especialment els procedents del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, a través d'un pla de mesures antifrau específic aprovat el 25 de gener de 2022 pel Consell d'Administració.
Texto íntegro de la Declaración Institucional de la Lucha contra el Fraude
TEXTO ÍNTEGRO DE LA POLÍTICA CORPORATIVA DE LUCHA CONTRA EL FRAUDE, EL SOBORNO Y LA CORRUPCIÓN
Canal Ètic
El Canal Ètic és el canal de comunicació entre Adif i els seus grups d’interès i amb la societat en general perquè qualsevol persona pugui notificar possibles incompliments del Codi Ètic i de Conducta.
Només s’atendran les notificacions relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta d’Adif.
Formulari de notificacions
ADIF i ADIF ALTA VELOCITAT disposen d'una plataforma informàtica per formular notificacions, consultes, plantejar dubtes i/o presentar queixes relacionades amb l'aplicació del Codi Ètic i de Conducta, així com per informar de qualsevol possible incompliment o vulneració contraris a l'ètica, la legalitat i les normes que regeixen ambdues entitats, accessible mitjançant l'enllaç de la part inferior.
Aquesta plataforma de comunicació es troba allotjada en servidors que compleixen els més alts estàndards de ciberseguretat, de conformitat amb el que estableix l'Esquema Nacional de Seguretat, i així mateix compleixen tots els requisits del Reglament general de protecció de dades i la Llei orgànica de protecció de dades i garantia dels drets digitals.
Totes les comunicacions realitzades a través d'aquesta plataforma de gestió del Canal Ètic estaran encriptades i seran confidencials. També es permet l’opció de fer denúncies anònimes, i no és obligatori identificar-se al camp “Nom”.
No obstant això, si el remitent desitja se li comuniqui informació sobre la gestió de la seva notificació i la resolució de l'assumpte objecte d'aquesta haurà de facilitar un correu electrònic.
Es prega no utilitzar el Canal Ètic per realitzar notificacions malintencionades, infundades o mancades d'indicis que fonamentin la recerca, gestió i ulterior resolució dels presumptes incompliments notificats.
Accés al formulari de notificacions
Condicions d’ús del canal
Per accedir al contingut del desplegable, faci clic o premi Entrar
Els missatges no han de tenir paraules ofensives
S’acceptaran notificacions anònimes sempre que estiguin acompanyades d’evidències i proves documentals
Adif aplicarà els mecanismes necessaris per a garantir tant la confidencialitat i la protecció del denunciant com el dret a l’honor de les persones que poguessin ser acusades de contravenir el codi
Es respondran totes les notificacions rebudes que compleixin els requisits establerts
Així mateix, en relació amb fets que puguin ser constitutius de frau o irregularitat vinculats a projectes o operacions finançats amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea, a més del Canal Ètic intern, en poden informar a través dels canals següents:
Servei Nacional de Coordinació Antifrau (SCNA)
Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF)
Per a les comunicacions que no estiguin relacionades amb el Codi Ètic i de Conducta, té, a la seva disposició, els canals següents:
Títol fragment
Correu electrònic
correu electrònic
comunicacionweb@adif.es
, o mitjançant el
formulari de contacte
Seu electrònica
disponible al web. Oficina virtual per a l’accés a informació oficial i serveis en línia.
Oficina d’Atenció al Client
Es podran presentar reclamacions oficials en els llibres de reclamacions de les estacions.
Seu electrònica
Fons europeus
Transparència
Adif AV
Amagat
Puja al principi de la pàgina