Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

NextGenerationEU

El Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència s’inclou dins de l’instrument temporal NextGenerationEU aprovat pel Parlament Europeu i de Consell per estimular la recuperació.
El Pla gira al voltant de quatre eixos principals: transició ecològica, transformació digital, cohesió social i territorial, i igualtat de gènere. Aquests eixos orienten polítiques palanca que recullen trenta components que articulen els programes d’inversions, i Adif i Adif AV estan implicats en dos:
  • Component 1 “Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans”.  
    • Inversions en infraestructures de rodalies ferroviàries (Línia d’inversió 3 - “Actuacions de millora de la qualitat i fiabilitat en el servei de rodalies ferroviàries”).
  • Component 6 “Mobilitat sostenible, segura i connectada”.
    • Inversions en actuacions adreçades a la construcció de noves infraestructures ferroviàries en els corredors Atlàntic i Mediterrani, i a la modernització i millora de les ja existents (Línia d’inversió 1 - “Xarxa Transeuropea del transport: corredors europeus”).
    • Inversions en actuacions en les infraestructures ferroviàries de l’RTE-T no incloses en els corredors de la xarxa bàsica (Línia d’inversió 2 - “Xarxa Transeuropea de transport: Altres actuacions”).
    • Inversions en actuacions per al desenvolupament de terminals intermodals i logístiques estratègiques i accessos a ports (Línia d’inversió 3 -“Intermodalitat i logística”). 
A més, Adif i Adif AV desenvolupen actuacions indirectes que tenen el suport de diverses línies de subvencions o programes d’incentius a la inversió i que es troben recollides en els components següents:
 
  • Component 1 “Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans”.
    • Línia d’inversió 1 - “Zones de baixes emissions i transformació del transport urbà i metropolità”.
    • Línia d’inversió 2 - “Pla d’incentius a la instal·lació de punts de recàrrega, a l’adquisició de vehicles elèctrics i de pila de combustible i a la innovació en electromobilitat, recàrrega i hidrogen verd”.

Adif y Adif Alta Velocidad son destinatarios últimos de las ayudas para actuaciones dentro del Programa de Incentivos a la Movilidad Eficiente y Sostenible (Programa MOVES III), coordinado por el IDAE y gestionado por las comunidades y ciudades autónomas.

  • Component 7 “Desplegament i integració d’energies renovables”.
    • Línia d’inversió 1 - “Desenvolupament d’energies renovables, innovadores, integrades en l’edificació, i en els processos productius”. 

Adif y Adif Alta Velocidad son destinatarios últimos de las ayudas para actuaciones dentro del Programa de Incentivos de autoconsumo, almacenamiento y usos térmicos de energías renovables, coordinado por el IDAE y gestionado por las comunidades y ciudades autónomas.

Actuacions

De les actuacions que durà a terme Adif a continuació es presenta la relació de les actuacions per a les quals es fa necessari actualitzar l’esment al finançament europeu.

Relación de actuaciones en las que se actualiza la mención en BOE a su programa de financiación respecto a la información publicada inicialmente.

Relación de actuaciones de las que no es posible registrar la información sobre financiación europea en los anuncios publicados en Plataforma de Contratación del Sector Público o bien no son publicados en dicha Plataforma.

Antifrau

D’acord amb el que estableix l’article 22 del Reglament (UE) del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s’estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència, així com el que disposa l’apartat 1r de l’article 6 de l’Ordre HPF/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, Adif ha aprovat un Pla de Mesures Antifrau.

Compromís d’Adif en la lluita contra el frau