Accessibilitat en estacions

Consulta les mesures disponibles i les estacions amb Adif Acerca

El servei d’assistència Adif Acerca és el servei d’assistència gratuït que Adif ofereix als viatgers amb discapacitat o mobilitat reduïda de totes les empreses ferroviàries per facilitar el seu pas per les estacions, així com les accions de pujar i baixar del tren.
Qui pot sol·licitar Adif Acerca?

Els viatgers amb discapacitat (motriu, visual, auditiva o cognitiva) o amb mobilitat reduïda (persones grans, persones que portin carretons de nadons, dones embarassades) que viatgin amb tren d’alta velocitat, llarga o mitjana distància, de qualsevol de les empreses ferroviàries que operen a la xarxa ferroviària espanyola.

 
Com, quan i on es pot sol·licitar Adif Acerca?

Durant la compra del bitllet a través dels canals de venda de les empreses ferroviàries i presencialment a 70 estacions d’Adif. Després de la compra, es pot sol·licitar fins a trenta minuts abans de la sortida del tren en aquestes 70 estacions. En les altres 76, amb almenys dotze hores d’antelació (vegeu la relació d’estacions completa).

La sol·licitud d’assistència per a viatges internacionals amb origen en alguna de les estacions amb Servei Adif Acerca i destinació a estacions de països d’Europa pertanyents a la Unió Internacional de Ferrocarrils (UIC), s’ha de fer amb una antelació mínima de 48 hores a la sortida del tren en origen a través de correu electrònic a l’adreça oca.asistenciapmr@adif.es o en el telèfon 917744040 en horari de 06:00 h a 24:00 h.
Infografía con información sobre cómo solicitar el servicio Acerca descrita en el texto anterior.
On es presta Adif Acerca?

Més de 600 assistents de mobilitat presten el servei Acerca en 146 estacions amb trànsit d’alta velocitat i mitjana i llarga distància. Són professionals fàcilment identificables gràcies als seus característics uniformes de color taronja i formats per atendre els viatgers amb discapacitat i mobilitat reduïda.

A més a més, si cal, compten amb mitjans mecànics (cadires de rodes i plataformes elevadores, entre d’altres), i amb Svisual, un sistema de videointerpretació en llengua de signes (a 70 estacions).

Relació d’estacions


Estacions amb assistència immediata

A les estacions amb assistència immediata, si la sol·licitud d’assistència no s’ha fet en el moment de la compra del bitllet, es podrà fer amb una antelació mínima de 30 minuts a la sortida del tren.

A Coruña
Alacant-Terminal
Alcázar San Juan
Albacete Los Llanos
Algeciras
Almería
Antequera-AV
Antequera-Santa Ana
Ávila
Badajoz
Barcelona-Sants
Bilbao Abando-Indalecio Prieto
Burgos Rosa Manzano
Cáceres
Cádiz
Calatayud
Camp de Tarragona
Cartagena
 
Castelló de la Plana
Ciudad Real
Córdoba
Cuenca Fernando Zobel
Figueres-Vilafant
Gijón-Sanz Crespo
Girona
Granada
Guadalajara-Yebes
Huelva
Huesca
Irun
Jaén
Jerez de la Frontera
León
Linares-Baeza
Lleida-Pirineus
Logroño
Lugo
Madrid-Atocha Cercanías
Madrid Chamartín Clara Camp. 
Madrid-Príncipe Pío
Madrid P. Atocha-A. Grandes
Málaga María Zambrano
Mérida
Miranda de Ebro
Monforte de Lemos 
Murcia del Carmen
Orihuela Miguel Hernández
Ourense
Oviedo
Palencia
Pamplona
Pontevedra
Puente Genil-Herrera
Puertollano
 
Salamanca
San Fernando-Bahía Sur
San Sebastián/Donostia
Santander
Santiago de Compostela
Segovia-Guiomar
Sevilla Santa Justa
Tarragona
Teruel
Toledo
Valencia Joaquín Sorolla
València-Estació del Nord
Valladolid Campo Grande
Vigo Urzaiz
Vitoria/Gasteiz
Zaragoza Delicias

Estacions amb reserva

A les estacions amb reserva o cita prèvia, l’assistència haurà de sol·licitar-se a través de l’operador amb almenys 12 hores d’antelació al viatge.

A Gudiña Porta de Galicia
Almansa
Arévalo
Astorga
Avilés
Balsicas Mar Menor
Barcelona estació de França
Benicarló Peñíscola
Benicàssim
Bobadilla
Briviesca
Calahorra
Callosa de Segura-Cox
Castejón de Ebro
Campus Universidad Rabanales
Cortes de Navarra
Cullera
Daimiel
Elda Petrer
Elx AV
Espeluy
Ferrol
Figueres
Flaçà
Gandía
La Palma del Condado
L’Aldea Amposta Tortosa
Lebrija
Loja
Manzanares
Mataporquera
Medina del Campo
Medina del Campo AV
Mieres Puente
Montijo
Navalmoral de la Mata
O Barco de Valdeorras
Oropesa de Toledo
Peñaranda de Bracamonte
Plasencia
Ponferrada
Salou Port Aventura
Portbou
Puerto de Santa María
Redondela AV
Requena Utiel
Reus
Ronda
Sagunt
Sahagún
Sanabria AV
Sarriá
Socuéllamos
Soria
Tafalla
Talavera de la Reina
Torredembarra
Torrelavega
Tortosa
Tudela de Navarra
Valdepeñas
Veguellina
Vigo Guixar
Vilagarcía de Arousa
Villacañas
Villalba de Guadarrama
Villanueva de Córdoba
Villanueva de la Serena
Villarrobledo
Villasequilla
Villena
Villena AV
Vinarós
Xátiva
Zamora
Zumárraga

Servei Adif Acerca certificat per AENOR

Veure certificat

Política d’Accessibilitat Universal aplicada al servei Adif Acerca

Accedir a la Política d’Accessibilitat Universal
Imagen del certificado Aenor que da fe del ajuste a su normativa de la actividad de Adif Acerca.

Protecció de dades en el tractament d’enquestes de satisfacció

Clàusula informativa per al tractament de dades personals.
Tractament: Prestació del servei i oferiment d’enquestes de satisfacció “Adif Acerca”.

Clàusula informativa

Consulta la nostra política de protecció de dades
Adif Acerca, en xifres
793.284 assistències
el 2024
+600 assistents
de mobilitat 
146 estacions
d’Adif i Adif AV
8,7 punts sobre 10
de qualificació al servei

Estacions accessibles i modernes

L’accessibilitat universal és una de les línies d’actuació bàsiques en la prestació dels serveis ferroviaris. Així, els plans de millora i modernització en estacions contribueixen a complir l’objectiu d’Adif de fer de les infraestructures i instal·lacions ferroviàries un espai cada vegada de major valor per a la ciutadania, generador de benestar, progrés i cohesió social.