Detalle fondos europeos
Eskualde Garapenerako Europako Funtsak (EGEF), Espainiako Eskualde Anitzeko P. O. 2014-2020ren bidez, gutxi gorabehera 396,7 milioi euroko laguntza esleitu du; horietatik 387,86 milioi euro 7. Helburu Tematikoari dagozkio: 3,18 milioi euro 4. Helburu Tematikoa: karbono gutxiko ekonomia helbururako; eta 5,67 milioi euro 13. Helburu Tematikoa: Laguntza teknikoa helbururako.
Aldi honetarako, Adif-ek 8,2 milioi euroko EGEF laguntzak ditu esleituta, eta Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak (MCIN) eta Energia Dibertsifikatzeko eta Aurrezteko Institutuak (IDAE) kudeatzen dituzte. (Ikus I+G+b arloko finantzaketari buruzko informazioa)
(2020ko abenduaren 31ko datuak)
Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak kudeatzen dituen 2014-2020 aldirako Espainiako Eskualde Anitzeko Programa Operatiboaren barruan kofinantzatutako laguntzetan MERCAVE proiektua dago, honako honen barruan:
1. helburu tematikoa: I+G+b arloko gaitasunak indartzea, sektore publikoaren eta enpresa-sektorearen arteko loturak garatzeko eta sinergiak sortzeko; eta I+G+b arloko enpresa-inbertsioa sustatzea, eskaintzako eta eskariko tresnen bidez, berrikuntzan eta balio erantsi handiko enpleguaren sorreran oinarritutako enpresa-lehiakortasuna hobetzen lagunduz.
Helburu zehatza: OE.1.2.1. Enpresak buru dituzten I+Gko jarduerak bultzatzea eta sustatzea, enpresa berritzaileak sortzen eta finkatzen laguntzea eta berrikuntzaren erosketa publikoa bultzatzea.
01 lehentasunezko ardatza, 1b inbertsio-lehentasunaren barruan:I+Gn enpresa-inbertsioa sustatzea, enpresen, ikerketa- eta garapen-zentroen eta goi-mailako irakaskuntzaren sektorearen arteko loturak eta sinergiak garatzea, bereziki garapenean eta goi-mailako irakaskuntzaren sektorean inbertsioa sustatuz, bereziki garapenean inbertsioa sustatuz.
004 jarduketa - Berrikuntza Eskaeraren Sustapenaren (FDI) eta Erosketa Publiko Berritzailearen (CPI) lerroa.
Proiektuaren eta helburuen azalpen laburra
MERCAVE proiektua - ZABALERA ALDAKOR AUTOMATIKOKO SISTEMA SALGAIEN TRENBIDE BIDEZKO TRAFIKORAK
Espainiako trenbide-sarea, bere jatorrian, 1.668 mm-ko "iberiar zabalerakoa" zen. 1992an, 1.435 mm-ko "zabalera estandarreko" sarea eraikitzen hasi zen, ordutik, etengabe handitu da, gaur egun, zabalera iberiarrean 11.340 kilometrokoa eta zabalera estandarrean 2.693 kilometrokoa delarik, Adifen sareko zabalera hauen mugako puntuak 15 eta beste 2 dira Frantziako sarearekin.
Proposamen honen helburu orokorra merkantzia-trenek zabalera "iberiarretik" eta "estandarretik" zirkulatu ahal izateko beharrari heltzea da. Horretarako, zabalera aldakorreko ardatzak dituzten salgai-trenak behar dira, bai eta trenbideko zabalera-aldagailuak ere, merkatuan oraindik ez dauden teknologiak, salgaiak zabalera batetik bestera igarotzeko aukera ematen dutenak, bide berean bi zabalerak (zabalera mistoa) dituzten bide berriak eraiki beharrik gabe, kostu handikoak eta eraginkortasun txikikoak, linearen edukiera eta zirkulazio-abiadura murriztuta.
Salgai-trenen kasuan, oraindik ez dago teknologia hori merkatuan, eta hainbat administratzailek eta fabrikatzailek sustatutako lan-eremua da, herrialde mugakideekin trenbide-zabalera desberdina duten herrialdeetan. Beraz, lurralde nazionalari eragiteaz gain, beste merkatu batzuetara esportatu daitekeen premia da.
Helburu hori lortzeko, beharrezkoak dira Berrikuntzako Erosketa Publikoaren xede izango liratekeen I+G jarduerak, Adif-en eskumen-eremuan:
- Adif-en erabilera propioko operaziorako bagoiak zabalera aldakorreko ardatzekin hornitzea; horiek izango dira soluzioak bertsio komertzialera eboluzionatzeko beharrezkoa den I+G+b saiakuntza-esparrua. - Zabalera iberiarrean eta zabalera estandarrean ibiliko lirateke, eta eraginkortasuna egiaztatuko litzateke, zabalera aldakorreko ardatz hobetuak baitituzte.
- Salgai-trenen zabaleraren aldagailua ere esperimentatu eta hobetu behar da I+G+b faseekin, zabalera-aldaketa egokia eta trenbide-seinaleztapenarekiko konexioa gainbegiratzeko sistema berriak txertatuz.
- Azkenik, beharrezkoa da I+G+b jarduerak egitea, lokomotoretan zabalera aldakorreko ardatz mota hori sartzeko bideragarritasun teknikoko azterlan bat garatzeari lotuta, salgaien zabalera aldakorreko trakzioa izateko.
Material ibiltarian eskuratutako soluzioen aplikazio-esparrua Adif-en operaziora mugatuko bada ere, aldagailua salgaien garraio osoari aplikatuko zaio (xede-populazioa), bai eta proiektuan sortutako ezagutzei ere; beraz, proiektuaren eragin sozioekonomikoa handia izatea espero da.
Azken helburua da sistema eskuragarri egotea Adif-en material ibiltari guztia sistema horrekin hornitzeko, azpiegituraren kudeatzaile-eskumenak eraginkorragoak izan daitezen. Osagarri gisa, garatutako eta merkatuan jarritako ezagutzak eta teknologiak azpiegitura-operadoreek eta -administratzaileek erabiltzeko aukera emango du. Horrela, Adif-ek, noiz edo noiz, zabalera aldatzeko mugako puntuetan hirugarren errailaren alternatiba ez zabaltzeko erabakia hartu ahal izango du, eta salgaien aldagailuak instalatu ahal izango ditu puntu horietan.
Finantzaketa
MERCAVE proiektuak hamar milioi euroko aurrekontua du, eta EGEF funtsarekin batera finantzatu da % 64an; beraz, Eskualde Garapeneko Europako Funtsa (EGEF), Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak emandako laguntza baten bidez, Espainiako 2014-2020 Eskualde Anitzeko Programa Operatiboaren Bitarteko Erakunde gisa, zeinak Sei milioi laurehun mila euroko ekarpena egiten baitu.