Ohiko sarea

Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko

Azpiegitura eta instalazioak eraiki, berritu eta mantentzea

Honako hau dugu:
  • Esperientzia handiko eta oso espezializatutako giza taldea.
  • Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko.
  • Herrialde osoko tren-sarearen ekoizpen-beharretara egokitutako makinak, ibilgailuak eta mantentze-baseak.
Bidaiariekin dugun konpromisoaren helburuak hauek dira:
  • Zirkulazioan segurtasuna bermatzea, horren alor arduradunekin lankidetzan.
  • Azpiegituraren erabilgarritasuna bermatzea.
  • Tren- eta telekomunikazio-operadoreei instalazioen fidagarritasuna eskaintzea eta zerbitzuak hobetzea.
  • Konpromisoa bermatzea osasun-irizpideekin, langileentzako segurtasunarekin eta ingurunearekiko errespetuarekin.

Azpiegitura

Trenbide-azpiegitura da “trenaren bidea” deritzonaren euskarria. Hor daude trenbidea eta trenbideak zirkulatzea ahalbidetzen duten seinaleztapen-, elektrifikazio- eta telekomunikazio-instalazioak.

Azpiegiturari buruzko informazio gehiago

Bidea

Material ibiltariaren ustiapena, besteak beste, bidearen gainegituraren ezaugarriek zehazten dute. Trazadura (kurbadura- eta malda-erradioa), materialak, kalitatea eta abar hartu behar dira kontuan. Hori dela eta, gure erronketako bat da gure bezero operadoreei ahalik eta azpiegitura onena eskaintzea, haien trafiko-ahalmena handitzeko, Aldiriak trenetan bezala, edo merkataritza-abiadura 200/220 km/h-ra igotzeko, Distantzia Ertain eta Luzeen kasuan. Hori guztia segurtasun, kalitate, fidagarritasun eta eskuragarritasun maila egokiak bermatuz.

Jarduketa aipagarriak

Seinaleztapena

Azken urteotan, Ohiko lineetan teknologia berriak ezarri dira, eta teknologia horiek eraldatu egin dituzte seinaleztapenaren elementu klasikoak, hala nola katigamenduak, blokeoak, teleaginteak, bide-zirkuituak eta abar. Hala, trenbide-garraioan izandako modernizazioak produktu berriak sartzea bultzatu du, hala nola katigamendu elektronikoak (blokeo elektronikoak), junturarik gabeko bide-zirkuituak edo ATP-LZB gidatze automatikoari laguntzeko sistemak.

Tren kopurua handitzeak eta abiadura handitzeak eragin handia dute matxurak konpontzeko eta mantentze-lanak egiteko erabiltzen diren metodo eta tarteetan. Egin beharreko jarduerak behar bezala planifikatuz gero, eta jarduera horien programazioa zorrotz betez gero, posible da, mantentze-lanetarako gordetako denbora murriztu arren, eskatutako funtzionaltasun- eta segurtasun-mailak ziurtatzea.

Elektrifikazioa

Elektrifikazioaren esparruan, azpigeltoki elektrikoetan eta aireko kontaktu-linean lan egiten dugu. Aireko kontaktu-linea, katenaria ere deitua, arduratzen da trenari energia elektrikoa hornitzeaz.

Instalazio horien mantentze-lan guztiak gure lurralde-antolamenduarekin koordinatuz programatzen dira. Lurralde-antolamenduak gure azpiestazioak elikatzen dituen goi-tentsioko linean aurreikusitako aldizkako berrikuspenak ere egiten ditu.

Horiei dagokienez, prestazioak areagotzen ditugu kontrol-sistema banatu bat ezarriz eta artezgailuen, transformadoreen, diodoen eta fusibleen ekipo berriak normalizatuz.
Titulu zatia
  • 9.200 km

    Aireko kontaktu-linea

  • 2.500 km

    Goi-tentsioko linea

  • 341

    Azpigeltoki elektrikoak

  • 1.844.000 kw

    Instalatutako potentzia

Telekomunikazioak

Trenbide-garraioak, bere jarduera ugariengatik eta eragiketa eta kudeaketa aldetik duen konplexutasunagatik, informazio-bolumen handia trukatu behar du. Horrez gain, lantokien sakabanaketa ere kontuan hartzen badugu, beharrezkoa da telekomunikazio-zerbitzu bereiziak izatea telefoniaren kudeaketarako, datuetarako eta ustiapenerako: trafikoa kontrolatzeko telefonia, teleemandoak, seinaleak, megafonia... Zerbitzu horiek, kudeaketa- eta kontrol-sistemekin batera, telekomunikazio-sare esklusibo batean integratzen dira.
imagen párrafo
13.575
Zuntz optikozko sarearen kilometroak
imagen párrafo
93
Kommutazio-zentral digitalak
imagen párrafo
3.844
Datuen lineak

Ekoizpen-prozesuak

Azpiegitura mantentzeko produkzio-prozesuek lan operatibo guztiak biltzen dituzte, eta azpiegituraren eta instalazioen errendimendua optimizatzea dute helburu, segurtasun- eta fidagarritasun-maila egokia ziurtatzeko.

Hiru jarduera handitan sailkatzen dira, eta azpiegitura, bide, seinaleztapen, elektrifikazio eta telekomunikazioen espezialitate teknikoei eragiten diete.

Jarduerak

Kalitatea eta parte hartzea

Ohiko sarearen mantentze-lanek ISO 9001, 14001 eta OHSAS 18.001 arauen araberako ziurtagiriak dituzte, eta, horri esker, trenbide-azpiegituren garapenaren eta mantentze-lanen arloan aurrerapauso handiak ematen ditugu. Gainera, Kudeaketa Sistema Integratuaren ziurtagiria lortu duen Espainiako lehen erakundeetako bat da.
Parte hartzea

Ohiko sareko giza taldeak presentzia nabarmena du Kalitatean Parte Hartzeko Urteko Lehiaketan, non langileek hobekuntza operatiboak eta kudeaketakoak azaltzen dituzten Ekimen- eta Hobekuntza-taldeen (GIM) eta Ekimen- eta Hobekuntza-ekipoen (EIM) bidez.

Ekoizpen-prozesuak sistematizatzeari esker, mantentze-jardueren profil berri bat sortu da, instalazioen erabilgarritasuna handitu eta ikuskapen-jardueren kudeaketa hobetzen duena, eta, ondorioz, gorabeherak murriztu dira.

Ingurumen-kudeaketa

Ingurumena Kudeatzeko Sistema bat dugu, 14.001:2004 arauarekin bat datorrena. Horretarako, espezialitate teknikotako prozedura orokorrak eta berariazkoak garatu ditugu, jarduera bakoitzak eragiten dien ingurumen-alderdiak identifikatzeko.

28 puntu garbi ditugu, lurralde nazional osoan banatuak, gure arlo operatibo guztiei zerbitzua ematen dietenak. Puntu horiek oso modu eraginkor eta arrazionalean laguntzen diote ingurumena errespetatzen duen erakunde gisa dugun konpromisoari.

Ingurumen-jardunbide egoki batzuk ere garatu ditugu, energia elektrikoa aurrezteari, uraren kontsumoan aurrezteari eta hondakinen kudeaketari buruzkoak.

Laneko segurtasuna eta osasuna

2006an, OHSAS 18.001 arauaren araberako ziurtagiria lortu genuen, AENORek egiaztatu ondoren gure laneko segurtasunaren eta osasunaren kudeaketak arau horrek eskatzen dituen baldintzak betetzen zituela.

Ziurtagiri hori laneko arriskuen prebentzioaren arloan nazioartean dagoen eskakizun-mailarik altuena da, eta indarrean dagoen legediak eskatzen dituen gutxieneko baldintzak baino askoz gehiago gainditu direla adierazten du. Zigilu horrekin, Adif arau horretan ziurtagiria lortu zuen Europako lehen tren-erakundea bihurtu zen.

Trenbide-pasaguneak

Errepideak gurutzatzea edo trenbidearekin komunikatzeko beste bide batzuk egotea azpiegitura horien eraikuntzaren garapen historikotik oinordetzan hartutako gertakaria da.

Gutxi gorabehera 10.000 trenbide-pasagune zeuden 70eko hamarkadaren erdialdean, baina kopuru hori nabarmen murriztu da, eta, aldi berean, zerbitzua ematen jarraitu duten trenbide-pasaguneetan babes-neurriak ezarri dira.
Saltatu karrusela
Lotutako prentsa-oharrak
La línea Zafra-Huelva entra en servicio tras la conclusión de la parte de las obras de renovación incompatible con el ...
Adif finaliza el nuevo túnel de Oural en el corredor Ourense-Monforte-Lugo
Adif finaliza una nueva fase de la reorganización de vías de Atocha Cercanías para aumentar su capacidad y mejorar su ...
Adif invierte 6,2 M€ en renovar la vía de un tramo de 31km de la línea convencional Zaragoza-Lleida-Tarragona
Adif adjudica por cerca de 6 millones de euros las obras de señalización en el tramo entre La Carrera y Pola de Siero
Adif destina 6M€ a rehabilitar 15 históricos puentes metálicos de la línea Ciudad Real-Jaén a su paso por Despeñaperros
Adif adjudica por 7,1M€ la renovación de la catenaria en un tramo de 31 km de la línea convencional Córdoba-Málaga
Adif licita la renovación de la catenaria de la estación de La Roda de Albacete por 2,78 M€
Adif adjudica la redacción del proyecto para suprimir pasos a nivel y mejorar la defensa contra inundaciones en Zalla ...
Adif licita la renovación de traviesas en la red ferroviaria convencional a su paso por Zaragoza por 8,4 millones de ...
Adif licita el suministro de carril para el desarrollo del Corredor Mediterráneo en la Comunitat Valenciana
Adif licita por más de 23 M€ el tratamiento integral del túnel ferroviario en Rubí
Adif repone y mejora más de 8 km de cerramientos de la infraestructura ferroviaria afectados por la DANA
Adif licita por más de 3 millones de euros la mejora de la protección de cinco pasos a nivel en la provincia de Palencia
Adif destina 4M€ a la supresión de cuatro pasos a nivel en Sarria (Lugo)
Adif adjudica por 6M€ la primera fase para las pruebas del futuro sistema europeo de telecomunicaciones ferroviarias
Adif adjudica por más de 21 millones de euros la modernización de la electrificación de la línea Miranda de Ebro-Logroño
Adif construirá un vial directo entre la terminal ferroviaria de La Font de Sant Lluís y la ZAL del Puerto de València
Adif licita la gestión de 15.120 m2 en la terminal de transporte de mercancías de Pla de Vilanoveta (Lleida)
Adif adjudica el contrato para automatizar el tramo Ribadeo-Cudillero por 17,5 millones de euros