Berrikuntza
Proiektuak zuntz optikoan oinarritutako bi sistema erabiltzea proposatzen du, izendatutako azpiegiturak monitorizatzeko.Batetik, Brillouin analisi-sistema banatu bat, azpiegitura batean arazorik dagoen eta non dagoen jakin ahal izateko. Bestalde, Bragg sareetan oinarritutako sistema bat, tarte laburren monitorizazio selektiborako, jatorria eta irtenbide posibleak zehatzago ezagutzeko.
Monitorizazio-proiektu hori trenbide-azpiegitura jakin batzuk (tunelak, lubetak, zubibideak, etab.) monitorizatzeko beharretik sortu zen, eta, horri esker, aldez aurretik jardun ahal izan zen. Horrek, hain zuzen, azpiegituraren segurtasuna areagotu du, eta mantentze-lanen kostuak nabarmen aurrezten lagundu du.
Analisi-sistema horiek garatu ondoren, MIFFO proiektuak sistema horiek eremuan bertan probatzea jasotzen du, eta horiek trenbidearen erabilera normalarekin batera egin behar dira. Horri esker, gainera, teknologia horiek ingurune horretan izango lituzketen mugak eta arazoak ezagutu ahal izango dira. Zuntz optikoaren sensatu-tartea nabarmen hobetu da eta 150 kilometrotik gorako luzeretan zuntza monitorizatzea ahalbidetzen du.
Trenbidean Bragg sareak neurtzeko sistema batekin hasi dira probak, Madril-Bartzelona abiadura handiko linearen 69,5 kilometroan, Berrikuntza Teknologikoko proiektuetarako saiakuntzak eta eremu-probak egiteko etxola teknikoaren laguntzarekin. Gainera, CEDEXen instalazioan, zubibide bakarreko zuntz optikoan oinarritutako sentsore dinamikoen eta eskala errealeko saiakuntza azeleratuen bidezko monitorizazio-proben diseinua eta programazioa amaitu da.
MIFFO proiektu nazionala ikerketa-kategorian dago. CSICeko Fisika Aplikatuko Institutuko Metrologia Sailak koordinatu du, eta Adif-ek, Berrikuntza Teknologikorako Zuzendaritzaren bidez, Alcalako Unibertsitateko Elektronika Sailak eta ICYFSA enpresak parte hartu dute.