Gestión de la contaminación acústica
Esta nueva Directiva ha sido traspuesta a nuestro ordenamiento por la Orden PCM/80/2022 que entró en vigor el 11 de febrero de 2022. Para poder aplicar este método, en el caso del ruido ferroviario ha sido necesario un trabajo previo consistente en la caracterización acústica de los diferentes vehículos ferroviarios, y de las diferentes tipologías de infraestructura, así como en la definición de los parámetros de configuración del modelo.
El resultado de este trabajo ha sido recogido en una GUIA, cuyo objetivo es ofrecer la información necesaria para el empleo del método CNOSSOS-EU en el cálculo del ruido ferroviario en las infraestructuras de ADIF y ADIF AV, a través de una serie de indicaciones que pretenden facilitar su implementación práctica para la elaboración de cualquier estudio acústico que requiera modelización.
GUÍA PARA LA APLICACIÓN DEL MÉTODO CNOSSOS-EU EN ADIF Y ADIF AV
Zer dira zarata-mapak
Zarata-mapa estrategikoak tresna bat dira, biztanleriak garraiobideek eta industriak sortzen duten giro-zaratarekiko duen esposizioa ebaluatzeko diseinatu direnak. Horiei esker, indarrean dagoen araudiak (1367/2007 Errege Dekretuak) ezarritako kalitate akustikoko helburuetatik at dauden balioen eraginpean egon den pertsona-kopurua zehatz daiteke.Behin Zarata-mapa estrategikoak osatu eta gero, Ekintza-planak idazten dira.Dokumento horietan zehaztasunez ikertzen dira Zarata-mapa estrategikoetan adierazitako guneak, Kalitate akustikoko helburuak (OCA) gainditzeko gai direnak, eta helburu horiek lortzeko arau-zuzentzaile ezberdinak proposatzen dira.
Adifi agindu dio hura burutzea
Sustapen Ministerioak Adifi dokumentu horiek idaztea agindu zion, aldiberean publikoari informatzeko eta dokumentuen onarpen administratiboaren betekizuna beretzat gordeta.Aipatutako araudiari jarraituz, lanen lehenengo fasean 60.000 tren/urte baino zirkulazio handiagoa duten trenbide-tarteak ikertu ziren, eta bigarren fasean eta ondorengoetan beste trenbide-ardatz nagusiak gehitu ziren (>30.000 tren/urte).Zarata-mapa estrategikoak eta Zarataren aurkako ekintza-planak gutxienez bost urtean behin berrikusten, eta hala badagokio, aldatzen, dira.
En el caso de esta última fase se han analizado 1.277 km de la red ferroviaria, distribuidos en 28 Unidades de Mapa Estratégico:
Lote Centro
COLMENAR VIEJO – BIFURCACIÓN CHAMARTÍN – BIFURCACIÓN PRÍNCIPE PIO
MADRID CHAMARTÍN – EL ESCORIAL
MADRID ATOCHA – GUADALAJARA
MADRID ATOCHA – ARANJUEZ
VILLAVERDE BAJO – VILLAVERDE ALTO – PARLA
MÓSTOLES EL SOTO – HUMANES
TRANSICIÓN DE ATOCHA
MADRID CHAMARTÍN – HORTALEZA
UNIV. CANTOBLANCO – ALCOBENDAS-S.S. REYES
Lote Norte
ZUMARRAGA – IRÚN
ORDUÑA – SANTURTZI
DESERTU BARAKALDO - MUSKIZ
SOTO DEL REY – VERIÑA
POLA DE LENA – ABLAÑA
CASETAS – MIRAFLORES
OVIEDO – EL BERRÓN
SANTANDER - LA CANTABRICA
Lote Este
XÁTIVA – VALENCIA NORD
VALENCIA AG. AV – CASTELLÓUME
TARRAGONA – BARCELONA SANTS
BARCELONA SANTS – CALELLA
BARCELONA SANTS – SANT VICENÇ DE CALDERS
BIFURCACION VILANOVA – TERRASA
BARCELONA SANTS – SANT CELONI
BIFURCACIÓN ARAGÓ – BARCELONA FRANCIA
Lote Sur
MADRID PUERTA DE ATOCHA – BIF. MALAGA A.V.
UTRERA - SEVILLA STA. JUSTA – BIF. LOS NARANJOS - LOS ROSALES
MARIA ZAMBRANO – FUENGIROLA