Rede de ancho métrico
Máis quilómetros de ancho métrico
Feve foi a empresa que xestionou a rede métrica máis extensa de Europa, con 1192 km de vía estreita. A integración implica alcanzar os 1210 km de ancho métrico, engadindo os 18 km que Adif xestiona entre Cercedilla e Cotos (Madrid) e os 1192 km que Feve repartiu polas provincias do norte de España (A Coruña, Lugo, Asturias, Cantabria, Vizcaya , Burgos, Palencia, León) e Murcia (liña Cartaxena-Los Nietos).
Nota histórica
Os primeiros ferrocarrís de vía estreita naceron como solución ao problema do transporte antes do desenvolvemento do tráfico por estrada. Na Cornisa Cantábrica implementáronse como unha rede adaptada ás características xeográficas e económicas das zonas ás que servían. As dificultades orográficas fixeron necesario elixir ferrocarrís de vía estreita, dado o alto custo das liñas de vía ancha.
En 1965 redactouse o Estatuto e adoptouse o nome actual de Ferrocarriles de Vía Estrecha (Feve) para agrupar as liñas de ancho inferior ao tradicional ibérico en España que, ata entón, estaban incluídas na empresa EFE (Explotación de Ferrocarriles por el Estado). Ao longo da súa historia, FEVE posuíu simultaneamente ferrocarrís de cinco anchos de vía diferentes: 1435 mm, 1062 mm, 1000 mm, 915 mm e 750 mm.
A partir de 1978, como consecuencia da nova organización territorial autónoma do Estado, trasladáronse unha serie de liñas ás súas respectivas comunidades autónomas. Foi o caso dos ferrocarrís de Cataluña (1978), Valencia (1986) e parte da rede no País Vasco (1979). O mesmo ocorreu cos Ferrocarriles de Mallorca (1994).
Información de servizos de vía estreita: ancho métrico
A información ofrecida ata o momento polo portal www.feve.es ofrécese, desde principios de 2013, nas páxinas web de Renfe (www.renfe.es), no que respecta aos servizos de transporte ferroviario de pasaxeiros e mercadorías, e Adif ( www.adif.es), no que respecta ás infraestruturas ferroviarias.