Rede convencional
Xeotecnia
Os Estudos de Risco Xeolóxicos de infraestrutura (ERGI) permiten cualificar e cuantificar o risco xeolóxico da infraestrutura para poder corrixir as anomalías detectadas.
Pontes
As probas de carga permiten determinar as actuacións a realizar, desde pequenas reparacións, ata reforzos ou substitucións polo esgotamento da capacidade portante para acadar niveis axeitados de calidade, seguridade e fiabilidade.
Túneles
Ademais do mantemento, tamén se constrúen túneles artificiais para defender a infraestrutura da agresividade do medio e garantir así a seguridade da circulación dos trens.
Terrapléns e trincheiras
Os movementos da terra, desprendementos, etc. poden levar á suspensión do tráfico ferroviario. Requiren medidas axeitadas de contención, drenaxe e reforestación.
Aparatos de vía
En canto aos aparatos de vía, aínda se están implementando as travesías de unión dobre tipo B, que permiten, en comparación cos tipos antigos, suprimir as xuntas da vía e os aparellos de dilatación colaterais, o que mellora o nivel de confort para os nosos clientes. Para iso, tamén estamos a traballar no desenvolvemento de tecnoloxías híbridas para a substitución dos aparatos de tipo A, coa eliminación de xuntas e o uso de materiais máis durables e soldables.
Soldadura de carril
Avanzamos na soldadura de carrís, prescribindo o uso de crisois dun só uso, mellorando a soldadura aluminotérmica de carril e participando activamente na homologación e uso de robots de soldadura por crepitación en plena vía.
Outro desenvolvementos
Nos últimos anos desenvolveuse un sistema de traballo de moenda asimétrica que reduce o desgaste do carril en curvas de pequeno radio. Tamén estamos a probar diferentes tipoloxías de"vía en placa", é dicir, sen balastro, empregando bloques, travesas ou conxuntos prefabricados de formigón con sistemas antivibración sobre lousas de asfalto e formigón, incluíndo tamén desvíos sobre travesas de formigón. O obxectivo é, xunto coa minimización do ruído e as vibracións, ter un xeito máis duradeiro e económico no seu funcionamento.
Innovación
Outro avance notable foi a mellora e o novo deseño de vía sobre viadutos e pontes, especialmente en tramos metálicos con balastro. Implementáronse novas tecnoloxías de encarriladoras e aparatos de dilatación que permiten o movemento independente da vía e da estrutura debido ás accións de freada e expansión térmica. Isto consegue aumentos de velocidade en tramos metálicos de ata 160 km/h e todo isto tamén contribúe a unha redución significativa do impacto dos custos de mantemento.
En canto ás suxeicións e elementos de fixación do carril á travesa, durante os últimos anos traballamos para mellorar as súas prestacións, prezo, durabilidade, etc., conseguindo melloras no seu uso sobre calquera tipo de travesa de formigón (suxeición VM), ou sobre travesas tipo RS (J2, suxeicións de patente propia). Do mesmo xeito, estase a traballar na mellora das xuntas illantes na vía, para aumentar a súa fiabilidade e vida útil.
Na actualidade, aínda se están a desenvolver solucións técnicas para a implantación continua de vía sen xuntas nos tramos existentes con travesas de madeira, así como a mellora dos procedementos e instrucións para a reutilización e levantamento de materiais na vía para as rehabilitacións e renovacións de vías.
Tamén traballamos na homologación de autorizacións para o uso de ferramentas e maquinaria lixeira de traballos en vía, así como na elaboración de instrucións de uso e normativa que lle sexa aplicable, co fin de que os operadores propios e de contratistas o empreguen mellor, con máis seguridade e comodidade.
Dispoñemos dun coche de auscultación xeométrico da vía para anchos ibérico e UIC capaz de funcionar a velocidades de ata 200 km/h que mide a xeometría da vía, a xeometría e o desgaste do carril, o desgaste ondulatorio.... , en aras dun óptimo mantemento segundo o estado, que garanta a calidade e seguridade das circulacións. Con este vehículo búscase un coñecemento preciso e exacto para realizar as tarefas de mantemento. Neste coche instalouse un sistema de tratamento de imaxes para detectar defectos visibles a 200 km/h sobre carril, travesas e suxeicións.
Do mesmo xeito, tamén hai un vehículo equipado cun sistema de auscultación de carrís por ultrasóns, que conta cun innovador conxunto de sondas-roda e un sistema informático para a detección automática e localización de defectos de carril internos.
Os sistemas máis salientables que se instalaron nos últimos anos son:
Accións realizadas
Liña aérea de contacto
Liña de alta tensión
Subestacións eléctricas
Potencia instalada
Sistemas de comunicación Tren-Terra e GSM-R
Temos un sistema de comunicación Tren-Terra en todos os postos de mando, que xestionan un total de 89 bandas de regulación do tráfico ferroviario. Este sistema, que permite a comunicación por radio entre o posto de mando e os condutores dos trens que circulan dentro dunha banda de regulación, ten un alcance de 8287 km. Actualmente estamos preparando a súa evolución cara aos sistemas GSM-R. .
Rede de fibra óptica
Mantemos unha das redes de fibra óptica máis importantes de España, cunha lonxitude de 13.575 km, e contamos con equipos altamente cualificados, cuxas bases operativas están estratexicamente situadas no territorio para prestar servizo aos principais operadores de telefonía do país.
A través desta rede de fibra óptica estase a despregar unha rede de transmisión dixital para responder a todas as necesidades de telecomunicacións de Adif. Instaláronse equipos dixitais dinámicos que cambian as canles de transmisión de 64 Kbits/s e 2 Mbits/s e permiten establecer rutas alternativas automáticas en caso de fallo na rede. Isto tradúcese nun aumento da fiabilidade no transporte ferroviario.
Tamén estamos a instalar redes dixitais de alta capacidade que permiten satisfacer as necesidades de voz, datos e imaxe para os diferentes servizos demandados. Do mesmo xeito, estanse desenvolvendo sistemas con arquitectura de aneis que permiten soportar redes IP multiservizo. Todo isto, co fin de despregar unha rede única que responda a todas as necesidades, cunha calidade de servizo axeitada. Así mesmo, estanse substituindo as centrais telefónicas dixitais, que prestan servizo a máis de 18.000 liñas de subscritores, para permitir novas funcionalidades á rede de voz de Adif.
Actuacións de melloras
Son aqueles traballos que, sen constituír tarefas de mantemento, contribúen a un aumento da fiabilidade e rendemento das instalacións, así como a unha progresiva modernización tecnolóxica. Son obras, reformas e instalación de novas instalacións.
Mantemento preventivo
É o que busca proporcionar os estándares de calidade requiridos ás instalacións para minimizar a posibilidade de futuros incidentes. Engadimos valor á nosa actividade anticipando a incidencia e evitándoa. As principais actuacións de mantemento realízanse sen afectar a circulación dos trens. Cando os nosos clientes descansan, nós traballamos. Adaptámonos ás necesidades dos operadores de transporte.
Mantemento correctivo
Consiste en realizar os traballos necesarios para resolver incidencias ou avarías. Grazas á nosa organización territorial temos equipos operativos próximos á liña ferroviaria. Estamos dispoñibles as 24 horas do día, os 365 días do ano.
O equipo humano da Rede Convencional ten unha importante presenza no Concurso Anual de Participación en Calidade, no que os traballadores presentan iniciativas de melloras operativas e de xestión a través de Grupos de Iniciativa e Mellora (GIM) e Equipos de Iniciativa e Mellora (EIM).
A sistematización dos procesos produtivos propiciou un novo perfil das actividades de mantemento que incrementan a dispoñibilidade das instalacións e melloran a xestión das actividades de inspección, coa conseguinte redución de incidencias.
Temos un Sistema de Xestión Ambiental segundo a norma 14.001:2004, para o cal desenvolvemos unha serie de procedementos xerais e específicos das diversas especialidades técnicas, na que se identifican os aspectos ambientais afectados en cada actividade.
Contamos con 28 puntos limpos distribuídos por todo o territorio nacional que dan servizo a todas as nosas áreas operativas. Estes puntos contribúen dun xeito moi eficiente e racional ao noso compromiso como organización respectuosa co medio.
Tamén desenvolvemos unha serie de Boas Prácticas Ambientais centradas no aforro de enerxía eléctrica, aforro no consumo de auga e xestión de residuos.
En 2006 obtivemos a certificación de acordo coa norma OHSAS 18.001, logo da comprobación por parte de AENOR de que a nosa xestión de seguridade e saúde laboral cumpre os requisitos esixidos por esa norma.
Esta certificación, que está considerada como o máis elevado nivel de esixencia internacional en prevención de riscos laborais, constata a superación, con moito, dos requisitos mínimos esixidos pola lexislación vixente. Con este selo, Adif converteuse na primeira organización ferroviaria europea certificada nesta norma.
Plan de seguridade en pasos a nivel
O Plan de seguridade en pasos a nivel 2005 - 2012 do Ministerio de Fomento contempla tanto a eliminación de pasos a nivel como as melloras na seguridade dos que están á espera de ser eliminados.
Para o cumprimento dos seus obxectivos, o Plan comprende dous períodos de aplicación que supoñen un período de catro anos cada un.
Por unha banda, durante o período de catro anos 2005 - 2008, eliminaranse 731 pasos (os de maior risco ou nivel 1) e aumentará a seguridade de 545 pasos.
Por outra banda, o período de catro anos 2009-2012 establece a supresión de 1200 pasos e aumenta a seguridade duns 1301.
Adif fai realidade estes compromisos mediante oPROGRAMA PARA A SUPRESIÓN E MELLORA DA SEGURIDADE DOS PASOS A NIVEL, que inclúe os seguintes plans:
CLASIFICACIÓN DE PASOS A NIVEL
Os pasos a nivel clasifícanse segundo os sistemas de protección cos que están equipados. Outro dos parámetros que os definen é a intensidade media diaria dos vehículos de estrada e a circulación media diaria de trens.
SUPRESIÓN DE PASOS A NIVEL
A eliminación progresiva dos pasos a nivel é unha prioridade do ADIF, xestionada de acordo coa lexislación establecida nesta materia.
PROTECCIÓN DE PASOS A NIVEL
As instalacións de protección de pasos a nivel garanten a seguridade do tráfico por estrada e ferrocarril. Os pasos a nivel clasifícanse segundo o sistema de protección, segundo estean equipados con sinais fixos, sinais luminosos e acústicos, semibarreiras, semibarreiras dobres ou barreiras automáticas ou enclavadas, etc.
Ademais, estas instalacións pódense complementar con outros sistemas de control co fin de reforzar a seguridade, como son:
10 septiembre 2025
Nota de prensa
08 septiembre 2025
29 agosto 2025
28 agosto 2025
22 agosto 2025
20 agosto 2025
19 agosto 2025
08 agosto 2025
11 agosto 2025
12 agosto 2025
07 agosto 2025
05 agosto 2025
04 agosto 2025
01 agosto 2025
31 julio 2025
30 julio 2025