Gestión de la contaminación acústica
Esta nueva Directiva ha sido traspuesta a nuestro ordenamiento por la Orden PCM/80/2022 que entró en vigor el 11 de febrero de 2022. Para poder aplicar este método, en el caso del ruido ferroviario ha sido necesario un trabajo previo consistente en la caracterización acústica de los diferentes vehículos ferroviarios, y de las diferentes tipologías de infraestructura, así como en la definición de los parámetros de configuración del modelo.
El resultado de este trabajo ha sido recogido en una GUIA, cuyo objetivo es ofrecer la información necesaria para el empleo del método CNOSSOS-EU en el cálculo del ruido ferroviario en las infraestructuras de ADIF y ADIF AV, a través de una serie de indicaciones que pretenden facilitar su implementación práctica para la elaboración de cualquier estudio acústico que requiera modelización.
GUÍA PARA LA APLICACIÓN DEL MÉTODO CNOSSOS-EU EN ADIF Y ADIF AV
Que son os mapas de ruído
Os Mapas Estratéxicos de Ruído son un instrumento deseñado para avaliar a exposición ao ruído ambiental da poboación como consecuencia dos medios de transporte e da industria e permiten determinar o número de persoas expostas a valores superiores aos obxectivos de calidade acústica establecidos na lexislación vixente (Real Decreto 1367/2007)..Unha vez finalizados os Mapas Estratéxicos de Ruído, redáctanse os plans de acción.Nestes documentos estudánse polo miúdo as áreas identificadas nos Mapas Estratéxicos de Ruído que son susceptibles de superar os Obxectivos de Calidade Acústica (OCA) e propóñense as diferentes medidas correctoras para acadalos.
Encomenda a Adif para a súa elaboración
Adif recibiu a encomenda do Ministerio de Fomento para elaborar os devanditos documentos, reservándose este Ministerio a competencia para a información ao público e para a aprobación administrativa.En cumprimento da citada lexislación, na primeira fase dos traballos estudáronse os tramos ferroviarios con circulacións anuais superiores a 60.000 trens/ano, e na segunda fase e sucesivas incorporáronse o resto dos principais eixes ferroviarios (>30.000 trens/ano).Os Mapas Estratéxicos de Ruído e os Plans de Acción contra o Ruído revísanse e, se é necesario, modifícanse polo menos cada cinco anos.
En el caso de esta última fase se han analizado 1.277 km de la red ferroviaria, distribuidos en 28 Unidades de Mapa Estratégico:
Lote Centro
COLMENAR VIEJO – BIFURCACIÓN CHAMARTÍN – BIFURCACIÓN PRÍNCIPE PIO
MADRID CHAMARTÍN – EL ESCORIAL
MADRID ATOCHA – GUADALAJARA
MADRID ATOCHA – ARANJUEZ
VILLAVERDE BAJO – VILLAVERDE ALTO – PARLA
MÓSTOLES EL SOTO – HUMANES
TRANSICIÓN DE ATOCHA
MADRID CHAMARTÍN – HORTALEZA
UNIV. CANTOBLANCO – ALCOBENDAS-S.S. REYES
Lote Norte
ZUMARRAGA – IRÚN
ORDUÑA – SANTURTZI
DESERTU BARAKALDO - MUSKIZ
SOTO DEL REY – VERIÑA
POLA DE LENA – ABLAÑA
CASETAS – MIRAFLORES
OVIEDO – EL BERRÓN
SANTANDER - LA CANTABRICA
Lote Este
XÁTIVA – VALENCIA NORD
VALENCIA AG. AV – CASTELLÓUME
TARRAGONA – BARCELONA SANTS
BARCELONA SANTS – CALELLA
BARCELONA SANTS – SANT VICENÇ DE CALDERS
BIFURCACION VILANOVA – TERRASA
BARCELONA SANTS – SANT CELONI
BIFURCACIÓN ARAGÓ – BARCELONA FRANCIA
Lote Sur
MADRID PUERTA DE ATOCHA – BIF. MALAGA A.V.
UTRERA - SEVILLA STA. JUSTA – BIF. LOS NARANJOS - LOS ROSALES
MARIA ZAMBRANO – FUENGIROLA