Ekipotentzialitatea

Tentsio handiko tren-instalazioetan ekipotentzialitatea kudeatzeko sistema

 

 

Sistemaren elementuen eta konexioen funtzionamendua etengabe gainbegiratzea, egindako ekipotentzialtasuna gertatu dela ziurtatzeko.

 

 

Tentsio-sentsore batek (6), autogaingebiratuta dagoena, bi aldiz neurtzen du katenariaren tentsioa, eta irakurketak bat badatoz, kontrol-unitateari transmititzen dio; hala, unitate horrek komunikazio-busaren (24) bidez ixteko agindua jasotzen badu (teleaginte baten bidez), ebakigailuak katenariaren eta zaintza-kablearen ekipotentzialitatea eta lur-konexioa egiten ditu.

Tentsio-sentsoreak tentsio-bihurgailuaren (7) eta isolamendu galbanikoaren tentsioa jasotzen ditu (bi modulu konektatuk osatzen dute). Lehenengoak (7a) elikadura-tentsioa (25) jasotzen du eta errail negatibora ere konektatuta dago.

Tentsio-sentsorea ebakigailura (1) ere konektatuta dago, eta hala, etengabe korrontea duen begizta bat sortzen da. Korrontea izateari utziko balio, tentsio-sentsorea itzaliko litzateke eta kontrol-unitateari 0 balioko abisua emango lioke, matxura bat dagoela adieraziz.

Konpontzeko dagoen arazo teknikoaNabarmendutako paragrafoa

Instalazioen ekipotentzialitatea BERMATZEA energiarik ez dagoenean eta lur-konexioa egin denean.

Katenaria eta zaintza-kablea errail negatibora modu egokian konektatu direla BERMATZEA.

Asmakuntzak bi bide erabiltzen ditu ebakigailua itxita dagoela egiaztatzeko; hala, ekipotentzialitatea bermatuko da korronte-begizta itxita dagoen bitartean.

  • Ibilbide-amaierako kontrola motorrean; seinale bat sortzen eta bidaltzen du, posizioarekin, kontrol-unitatera.
  • Sentsore angeluar optiko batek (2) ebakigailuaren hortzen (18) posizioaren berri ematen dio kontrol-unitateari, hirugarren tentsio-bihurgailu batek (13) elikatutako hartzaile/igorgailu (11) baten bidez.

Asmakuntzak tren-segurtasunarekin lotutako arauei erantzuten die, esate baterako, hainbat erregulazioren arabera elektrifikatutako tuneletan, besteak beste, Europa barneko ohiko eta abiadura handiko tren-sistemetako tunelen segurtasunari buruzko Elkarreragingarritasun Zehaztapen Teknikoen bidez ("IZT") (Europako Batzordearen 2007ko abenduaren 20ko erabakia).

Hargune-instalazioa behartzen da katenaria eta errailaren artean ekipotentzialitatea ezartzera, tunelera sartzeko puntuetan eta sekzioen arteko banaketa-puntuetatik gertu.