Zer egiten dugun
Berrikuntza, Adif-en motorra
Adif-ek, gainera, I+G+Bren sustatzaile gisa jarduten du, trenbideari balioa eman diezaioketen garapen berriak sustatuz. Berritzeko modu eraginkorragoak bilatuz, elkarlaneko berrikuntzatik berrikuntza irekira igaro gara, gure beharrentzako konponbide posibleen bila. Berrikuntza irekia beharrak detektatzean eta barne-ekintzailetzan, zaintza teknologikoan eta berrikuntza-ekosistemaren lankidetzan oinarritzen da, Adif-en laguntza finantzarioarekin eta berrikuntza nazionala eta europarra bultzatzeko programen kofinantziazioarekin batera, etengabeko hobekuntza sistematikoki bilatuz.
Ingurune berritzaileko eragileekin elkarreraginean jarduteko modu berriak ere hartu ditugu, haiekiko komunikazioa arina, bi noranzkokoa eta emankorra izan dadin. Arrakasta handia izan duen bat merkatuari egindako aldez aurreko kontsulta da. Horri esker, erronka bat egin eta proposamenak jaso daitezke, lizitazioa egin ahal izateko.
Adif-en ahalegin berritzailea garatzen ditugun proiektuen kopuruan eta izaeran, gure inbertsioen bolumen ekonomikoan eta berrikuntzaren emaitzen ustiapenaren tranferentzian islatzen da. 2006az geroztik 150 I+G+b proiektu baino gehiago jarri ditugu martxan, eta guztira 62 milioi euro inguruko aurrekontua mobilizatu dugu.
Aktibo ukiezinak
102 jabetza industrialeko erregistro
8 Europa-mailan
57 marka:
144 jabetza intelektualeko erregistro
10 lizentzia
8 Europa-mailan
Erronka berriak
Ikerketa-, garapen- eta berrikuntza-jarduera horiek sustatzeko, Adif-ek I+G+b finantzatzeko eta laguntzeko hainbat tresnatara jotzen du batzuetan, eta horiek onurak dakartzate, bai ekonomikoak bai Adif-ek jarduera berritzailera bideratutako aktiboak handitzea suposatzen dutenak.
Tresna horien finantza-aukerak askotarikoak dira: partzialki itzul daitezkeen diru-laguntzen edo laguntza bidez egin daiteke, bai eta Erosketa Publiko berritzailearen (CPI) bidez ere (teknologia berritzailea (CPTI) edo merkataritza aurreko modalitatea (CPP)).Aukeren arteko hautaketa bat dator proiektuaren arrisku-mailarekin eta emaitzak direla-eta lortu beharreko heldutasun teknologikoarekin, bai eta ekintza bakoitzak deialdi irekiak kontuan hartuta finantzatu beharreko guztizko bolumenarekin ere.
Laguntza nazionaletan, besteak beste, lehentasuna ematen zaio CDTIren bidez (Garapen Teknologiko Industrialerako Zentroa) koordinatutako edo bideratutako laguntzak hautatzeari; Zientzia eta Berrikuntza Ministerioaren mendeko enpresa-entitate publikoa da, eta Espainiako enpresen berrikuntza eta garapen teknologikoa sustatzen ditu.
Nazioarteko laguntzen kasuan askotariko aukerak daude. CDTIk nolabaiteko rola badu ere zenbait berrikuntza-lerrotarako EGEF (Eskualde Garapeneko Europako Funtsa) laguntzen kanalizazioan, I+G+b arloko Europako esparru-programa bakoitzeko hainbat deialditako deiak ere kontuan hartzen dira; azken urteotan Horizonte Europa programa eta hari lotutako lankidetza-programak, Shift2Rail kasu, izan dira garrantzitsuenak. Trenbide-elkarreragingarritasunari lotutako berrikuntzari dagokionez, EEGK funtsak lortzeko aukera ere badago (Europa Konektatu mekanismoa).
Proiektu hauek Europar Batasuneko EGEF funtsen eta Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioaren finantzaketa ere badute:
Adif-en berrikuntza eta 2030 estrategia
Adif-en 2030eko Plan Estrategikoan, gure jardueraren lau oinarri nagusiak artikulatzen dira: segurtasuna, zerbitzua, jasangarritasuna eta emaitzetarako orientazioa, komunikazioan, berrikuntzan eta eraldaketa digitalean oinarrituta, helburu korporatiboak lortzeko eta trenak protagonista izan behar duen etorkizuneko erronkei aurre egiteko palanka gisa.
Egoera horretan, berrikuntzak erronkak definitzen ditu, eta kontzeptu hauetan oinarritutako irtenbideak proposatzen ditu: mugikortasuna, azpiegitura adimendunak, mugikortasun adimenduna edo digitalizazioa. Segurtasunaren zutabeak Interes Orokorreko Trenbide-sare osoan arriskuak murrizteko eta estandarrak igotzeko irtenbide aurreratuak hartzen ditu barne. Zerbitzuaren zutabea etorkizuneko geltokiaren garapenari eta trenbide bidezko merkantzia-garraioaren hazkundeari lotutako teknologiak erakartzeko gunea da, eta irtenbide berritzaile eta aldakorrak ditu, hala nola Zabalera Aldakorreko Ardatza Merkantzietarako. Jasangarritasuna da energia-eraginkortasunarekin eta trenari aplikatutako energia alternatiboekin lotutako proiektuak garatzeko ardatza, elektromugikortasunaren, azpigeltoki itzulgarrien eta hidrogenoa trakzio-energia gisa erabiltzearen inguruko proiektuak garatuz.
Adif-ek I+G+B jarduera bideratzeko aukeratu duen erreferentzia-esparruak, gainera, Espainiako eta Europako erreferentziazko araudia ere badu:
- Mugikortasun Jasangarriaren Espainiako Estrategia (eta Mugikortasun seguru - jasangarri- konektatua Estrategiarako eztabaida-dokumentua 2030), Azpiegitura, Garraio eta Etxebizitza Plana (2012-2024), Espainiako Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Estrategia, Ikerketa Zientifiko eta Teknikorako eta Berrikuntzarako Estatuko Plana, Hidrogenoaren Ibilbide-orria
- Horizonte 2020 programa, Europa 2021-2027 Horizonteren oinarriak, 2011ko Garraioaren Liburu Zuria (Europako Batzordea)
- 2050 Trenbidearen Ibilbide-orria (ERRAC)
- Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren Hidrogenoaren Ibilbide-orria
2006az geroztik, Adif-ek I+G+B arloko ehun proiektu baino gehiago amaitu ditu hainbat espezialitate teknikotan.
Esteka honetan deskarga daiteke horren laburpena:
Política de I+D+i
Adif-en I+G+B politika 2006ko irailaren 12an onartu zuen Zuzendaritza Batzordeak, eta bertan jasotzen da I+G+B kudeatzeko sistema bat ezartzeko helburua, 166002 arauari jarraiki. Kudeaketa-sistema hori 2007an ezarri zen eta AENORek 2008an ikuskatu zuen.
Prozesu horren ondorioz, Adif-ek I+G+B kudeatzeko sistemaren ziurtagiria lortu zuen, UNE 166002:2001 arauaren arabera, eta irismen hau izan zuen: Trenbide teknologiako ikerketa, garapen eta berrikuntzako kudeaketa sistema.
Harrezkero, Adifen I+G+Bren kudeaketak ikuskaritza guztiak gainditu ditu eta ziurtagiriari eusten dio.
I+G+B politikan, Adif-ek bere asmoak adierazten ditu eta bere jardueren oinarri diren printzipioak adierazten ditu, jarduera-esparrua marrazten du eta I+G+B arloan helburuak eta xedeak ezartzen ditu.
Lotutako estekak
Lizentziadun produktuen eta enpresa lizentziadunen zerrenda
Trenbide Teknologien Zentroa
Trenaren munduko abangoardia teknologikoan dagoen instalazio baten informazio guztia
I+G+b-ko berriak
Adif-en berrikuntzari buruzko berriak
Espainiako trenbide-zabaleraren berrikuntzaren historia
Espainiako trenbide-zabaleraren bilakaerari buruzko kartel interaktiboa
EU-Rail, berrikuntza etorkizuna
Adif-ek berrikuntzari ematen dion bultzadaren alderdi nabarietako bat Europe’s Rail Joint Unvertaking (EU-Rail) Horizonte Europa (2020-2021) programaren esparruan sortutako trenbideen ikerketa eta berrikuntzako Europako elkartea da.
Gaur egun martxan dauden sei proiektu enblematikotan parte hartzen dugu:
FP1 – MOTIONAL
FP2 – R2DATO
FP3 – IAM4RAIL
FP4 – RAIL4EARTH
FP5 – TRANS4M-R
FP6 – FUTURE