Ohiko sarea
Azpititulua sit amet consectetur adipiscing elit.
- Esperientzia handia duen eta oso espezializatua den giza taldea.
- Azken belaunaldiko teknologia, garraio-operadoreen eskakizunei erantzuteko.
- Herrialde osoko tren-sarearen ekoizpen-beharretara egokitutako makinak, ibilgailuak eta mantentze-baseak.
Azpiegitura
Trenbide-azpiegitura da “trenaren bidea” deritzonaren euskarria. Hor daude trenbidea eta trenbideak zirkulatzea ahalbidetzen duten seinaleztapen-, elektrifikazio- eta telekomunikazio-instalazioak.
mantentzen ditugun bideko kilometroak
guztira 497 km direnak
135,15 km egiten dituztenak guztira
Urtero egiten diren karga-probak
Azpiegiturari buruzko informazio gehiago
Bidea
Jarduketa aipagarriak
Seinaleztapena
Elektrifikazioa
Elektrifikazioaren esparruan, azpigeltoki elektrikoetan eta aireko kontaktu-linean lan egiten dugu. Aireko kontaktu-lineak (katenaria ere deitzen zaio) ematen dio energia elektrikoa trenari.
Instalazio horien mantentze-lan guztiak gure lurralde-antolamenduarekin koordinatuz programatzen dira. Gure azpigeltokiak elikatzen dituzten goi-tentsioko linean aurreikusitako aldizkako berrikuspenak ere egiten ditu.
Horiei dagokienez, prestazio gehiago ematen ditugu kontrol banatuko sistema bat ezarriz eta artezgailu, transformadore, diodo eta fusibleen ekipo berriak normalizatuz.
Aireko kontaktu-linea
Goi-tentsioko linea
Azpigeltoki elektrikoak
Instalatutako potentzia
Telekomunikazioak
Trenbide-garraioak, bere jarduera ugariengatik eta eragiketa eta kudeaketa aldetik duen konplexutasunagatik, informazio-bolumen handia trukatu behar du. Horrez gain, lantokien sakabanaketa ere kontuan hartzen badugu, beharrezkoa da telekomunikazio-zerbitzu bereiziak izatea telefoniaren kudeaketarako, datuetarako eta ustiapenerako: trafikoa kontrolatzeko telefonia, teleaginteak, seinaleak, megafonia... Zerbitzu horiek, beren kudeaketa eta kontrol sistemekin, telekomunikazio-sare esklusibo batean integratzen dira.



Ekoizpen-prozesuak
Hiru jarduera nagusitan sailkatzen dira, eta azpiegitura, bide, seinale, elektrifikazio eta telekomunikazioen espezialitate teknikoei eragiten diete.
Jarduerak
Kalitatea eta parte hartzea
Ohiko sareko giza taldeak presentzia nabarmena du Kalitatean Parte Hartzeko Urteko Lehiaketan, non langileek hobekuntza operatiboak eta kudeaketakoak azaltzen dituzten Ekimen- eta Hobekuntza-taldeen (GIM) eta Ekimen- eta Hobekuntza-ekipoen (EIM) bidez.
Ekoizpen-prozesuak sistematizatzeari esker, mantentze-jardueren profil berri bat sortu da, instalazioen erabilgarritasuna handitu eta ikuskapen-jardueren kudeaketa hobetzen duena, eta, ondorioz, gorabeherak murriztu dira.
Ingurumena Kudeatzeko Sistema bat dugu, 14.001:2004 arauarekin bat datorrena. Horretarako, espezialitate teknikotako prozedura orokorrak eta berariazkoak garatu ditugu, jarduera bakoitzak eragiten dien ingurumen-alderdiak identifikatzeko.
28 puntu garbi ditugu, lurralde nazional osoan banatuak, gure arlo operatibo guztiei zerbitzua ematen dietenak. Puntu horiek oso modu eraginkor eta arrazionalean laguntzen diote ingurumena errespetatzen duen erakunde gisa dugun konpromisoari.
Ingurumen-jardunbide egoki batzuk ere garatu ditugu, energia elektrikoa aurrezteari, uraren kontsumoan aurrezteari eta hondakinen kudeaketari buruzkoak.
2006an, OHSAS 18.001 arauaren araberako ziurtagiria lortu genuen, AENORek egiaztatu ondoren gure laneko segurtasunaren eta osasunaren kudeaketak arau horrek eskatzen dituen baldintzak betetzen zituela.
Ziurtagiri hori laneko arriskuen prebentzioaren arloan nazioartean dagoen eskakizun-mailarik altuena da, eta indarrean dagoen legediak eskatzen dituen gutxieneko baldintzak baino askoz gehiago gainditu direla adierazten du. Zigilu horrekin, Adif arau horretan ziurtagiria lortu zuen Europako lehen tren-erakundea bihurtu zen.
Trenbide-pasaguneak
70eko hamarkadaren erdialdean zeuden 10.000 trenbide-pasaguneen zifra nabarmen murriztu da, eta, aldi berean, zerbitzua ematen jarraitu duten horietan babes-neurriak ezartzeko bilakaeran aurrera egin da.