Informazio orokorra

Azpititulua sit amet consectetur adipiscing elit.

Titulua

Trenbide-zirkulazioaren esparruan, gure herrialdea abangoardian dago, bai martxan dauden eta eraikitzen ari diren linea eta kilometro-kopuruagatik, bai teknologia berriek betetzen duten eginkizunagatik.

Tren-zirkulazioa modu koordinatuan doa sare erraldoi batean, eta egunero ehunka tren-gurutzaketa, irteera eta geltokietara iristen dira. Mekanismo konplexu hori guztia errendimendu osoan funtzionatuz mantentzeko eta, ahal den neurrian, gorabeherek trafikoaren normaltasunean eraginik izan ez dezaten, trafikoa kudeatzeko zentroen sare bat dago, trenbide-ustiapena kontrolatzen eta koordinatzen duena.

Abiadura Handia

1992az geroztik, abiadura handiko lineetan izandako esperientziak eta kudeaketari eta kontrolari erantzun berriak emateko beharrak aldatu egin dute Espainian abiadura handiko trenen zirkulazioa arautzeko modua. 

DaVinci plataforma teknologikoaren bidez, Espainiako ereduak prozesu, sistema eta erabiltzaile guztien kudeaketa integrala lortzen du arkitektura irekiko plataforma bakar batean, eta, gainera, beste kontrol-zentro batzuek kudeatzen dituzten lineak telemandatu eta monitorizatzeko aukera ematen du.

Kontzeptu hori Erregulazio eta Kontrol Zentroetan (CRC) aplikatzen da. Zentro horiek trenbide-trafikoaren erregulazioan parte hartzen duten sistema guztiak biltzen dituzte, seinaleztapenetik bidaiariaren informaziora, abiadura handiaren eskakizunei erantzunez.

Kudeaketa-eredu horrek abiadura handiko trenen Espainiako zirkulazioa beste herrialde batzuetan jarraitu beharreko eredu bihurtu du, hala nola Marokon, Kolonbian edo Erresuma Batuan.
Adif zifratan
11.872,8
Km
trenbide-sarea
1.453
Geltokiak Espainia osoan
38
Terminalak
nagusiak Salgaien Garraioa
1.745.343
Trenak zirkulazioan urtero (2022)

Trenbide-trafikoa Kudeatzeko Zentroak

CRC
20 Erregulazio eta Kontrol Zentro:
  • 16 ohiko sarean
  • 4 abiadura handiko sarean
H24 Sarearen kudeaketa
Tren-trafikoa kontrolatzeko piramidearen goiko maila da. Hortik etengabe gainbegiratzen dira azpiegituraren egoera eta tren-zirkulazioa. 
Zirkulazio-kabineteak
Beren eraginpeko eremuan, katigamendu baten bidez eta modu lokalean, beren eragin-eremuko trenbide-zirkulazioa kudeatzen duten pertsonek artatutako gunean; normalean, geltokia eta alboko estazioetatik eta estazioetarainoko linea-tarteak dira.
SIC zerbitzu ibiltariak
Zirkulazioko Zerbitzu Ibiltariak (SIC) zirkulazio-beharrek hala eskatzen dutenean zirkulazio-kabinete gehigarriak irekitzeko aukera ematen duten pertsona-taldeak dira.

Teknologia berriak

Titulua

Adif erreferente bihurtu da berrikuntza teknologikoaren munduan, teknologiarik modernoenak sartu baititu, eta, aldi berean, abiadura handiko erronkari aurre egiteko beste batzuk garatu ditu, gure herrialdeko enpresa-garapenaren berrikuntza eta hazkundea sustatuz.

Etengabe sartu dira gure jardueretan teknologia eta prozedura berriak, zirkulazioaren segurtasuna edo zerbitzu hobea ematen laguntzen dutenak.

Davinci sistema. Goi-mailako teknologia trenbide-ustiapenean

DaVinci sistema trenen trafikoa kudeatzeko plataforma integratzailea da, abiadura handiko linea berrientzat diseinatua. Hala ere, zabalera konbentzional eta estuko ohiko trenbideetako, metroetako, tranbietako eta abarretako beste trafiko-mota batzuetara egokitzeko gai da.

Munduko trenbide-trafikoa kudeatzeko sistema aurreratuenetako bat da.

DaVinci plataformak trenbide-ingurunearen diziplina anitzeko integrazioaren bilakaera bat dakar, prozesuen, sistemen eta erabiltzaileen kudeaketa integralera bideratua, sistema berean biltzen baititu lehen independenteak ziren azpisistema guztiak.

Hala, seinaleztapen-, elektrifikazio-, komunikazio-, bidaiarentzako informazio-, energia- eta jarraipen-azpisistemak, besteak beste, azpisistemek informazioa partekatzeko eta trukatzeko aukera ematen duen sistema batean zentralizatzen dira, bai eta Erregulazio eta Kontrol Zentraleko Zentroetatik (CRC) eta lineako beste batzuetatik urrutitik monitorizatzeko aukera ere.