Corredors Europeus

Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.

Títol

El Reglament (UE) 913/2010 del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2010, sobre una xarxa ferroviària europea per a un transport de mercaderies competitiu va establir una sèrie de corredors europeus de mercaderies per a augmentar la competitivitat del ferrocarril enfront d'altres mitjans de transport.

Així mateix, aquests corredors europeus de mercaderies constitueixen l'espina dorsal de les Xarxes Transeuropees de Transport definides en els reglaments UE 1315/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, sobre les orientacions de la Unió per al desenvolupament de la Xarxa Transeuropea de Transport, i 1316/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013, pel qual es crea el Mecanisme “Connectar Europa”.

Corredors en servei que discorren per la xarxa d'Adif

Sis dels nou corredors ferroviaris per al transport de mercaderies estan operatius des del passat 11 de novembre de 2013. Entre aquests, dos transcorren per Espanya i compten amb la participació d'Adif. Són el Corredor Atlàntic (abans Corredor Ferroviari de Mercaderies 4) i el Corredor Europeu de Mercaderies 6, part dels corredors Atlàntic i Mediterrani de la Xarxa TEN-T, respectivament.

Ambdós corredors disposen de finestretes úniques –One Stop Shops– situades a Madrid per al Corredor Atlàntic, i a Milà (Itàlia) per al Corredor 6, amb la finalitat d'atendre, tramitar i coordinar les peticions dels solcs internacionals de mercaderies que gestionen els corredors.

Corredor Mediterrani

Títol

L'Oficina del Comissionat del Govern per al Corredor Mediterrani ha posat a la disposició dels ciutadans un visor cartogràfic amb l'objectiu de donar a conéixer el desenvolupament del Corredor, identificant-ne tant la infraestructura com l'estructura socioeconòmica del territori que travessa.

Corredor Mediterrani de Mercaderies

Títol
Adif, juntament amb 7 socis més, de 5 països, forma part del Corredor (Administradors d'Infraestructures d'Espanya - Adif, França - SNCF Réseau, Itàlia - RFI, Eslovènia -ASZ, Hongria - MAV, Croàcia - HZ Infrastruktura, Línia Figueres Perpinyà, i adjudicador de capacitat d'Hongria - VPE). La finestreta única del Corredor Mediterrani es troba situada a Milà, Itàlia.

El Corredor Mediterrani, que connecta en diferents punts amb 6 Corredors Europeus de Mercaderies més (1, 2, 3, 4, 5 i 7), discorre al llarg de més de 7.000 quilòmetres de la ruta Almeria-València / Algesires / Madrid–Saragossa / Barcelona–Marsella–Lió–Torí–Milà-Verona–Pàdua / Venècia–Trieste / Koper–Ljubljana / Rijeka–Zagreb–Budapest–Záhony (frontera Hongria-Ucraïna).







Corredor Atlàntic

Responsive Image
Responsive Image
  • ADIF i els gestors d'infraestructures de Portugal (IP), França (SNCF Réseau) i Alemanya (DB Netz AG) integren aquest corredor, la finestreta única del qual està situada a Madrid.
  • El Corredor Atlàntic, anteriorment anomenat Corredor Ferroviari de Mercaderies Núm. 4, suma al voltant de 6.200 km de vies al llarg dels eixos Sines / Setúbal / Lisboa / Aveiro / Leixões-Algesires / Madrid / Bilbao / Saragossa-Bordeus / La Rochelle / Nantes / París / Le Havre / Estrasburg-Mannheim.
  • El Corredor Atlàntic integra 15 ports i 34 terminals, a més de connectar en diferents punts amb 3 corredors més (RFC1 Rhine-Alpine, RFC2 North Siga-Mediterranean i RFC6 Mediterranean).

Documentació