Informació pública
Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
- Tràmit d'audiència per a formulació d'al·legacions:
- Informació pública d'expropiacions, estudis i projectes:
- Informació pública d'avaluació ordinària d'impacte ambiental
- Informació pública de projectes i estudis d'impacte ambiental
Informació pública d'audiència, expropiacions, estudis i projectes
Informació pública d'audiència, expropiacions, estudis i projectes
Projecte de reglament de determinació dels cànons ferroviaris. Compliment del tràmit de publicitat activa previst en els articles 5.4 i 7.c) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Tràmit d'audiència sobre la proposta de reglament de determinació dels cànons ferroviaris
Tràmit d'audiència sobre la proposta de reglament de determinació dels cànons ferroviaris
L'article 96.1 de la Llei 38/2015, del sector ferroviari, disposa que la utilització de les infraestructures ferroviàries i instal·lacions de servei de titularitat dels administradors generals d'infraestructures ferroviàries dona lloc a la percepció de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari regulades en els articles 97 i 98 d'aquesta Llei, que reben el nom de cànons ferroviaris. Els cànons els determinen els administradors d'infraestructures ferroviàries seguint el que estableix l'article 100 de la Llei del sector ferroviari, i s'aproven mitjançant un reglament adoptat pel seu Consell d'Administració, que haurà de ser publicat en el “Butlletí Oficial de l'Estat” i incorporat a la Declaració sobre la xarxa.
D'altra banda, l'article 100.2 de la Llei del sector ferroviari disposa, quant al procediment per a l'aprovació de la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris, les seues modificacions anuals i revisions excepcionals, i la proposta s'ha de publicar en el portal web de l'administrador d'infraestructures per a donar audiència, durant un termini de quinze dies naturals no ampliable, als ciutadans afectats i obtindre totes les aportacions addicionals que altres persones o entitats puguen fer.
Així mateix, s'estableix que, durant aquest mateix termini de quinze dies naturals, la proposta s'ha de consultar amb els obligats al pagament dels cànons, d'acord amb els articles 97.2 i 98.2 de la Llei del sector ferroviari, i amb les comunitats autònomes, que poden remetre l'informe corresponent abans que concloguen els dits quinze dies.
En virtut del que s'ha exposat anteriorment, i de conformitat amb el que disposa l'article 100.2 de la Llei 38/2015, de 29 de setembre, del sector ferroviari, la Presidència de l'entitat pública empresarial Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adoptat la següent resolució, de conformitat amb el que preveu l'article 100.2 de la Llei del sector ferroviari:
- Obertura del tràmit d'audiència pel termini improrrogable de quinze dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en la pàgina web de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), perquè qualsevol persona física i jurídica puga formular les observacions o suggeriments que considere convenients i tots els interessats puguen al·legar i presentar els documents i justificacions que creguen pertinents sobre la proposta adjunta a la present resolució.
- Han de presentar les al·legacions, els documents i les justificacions que estimen pertinents sobre la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris a través de la seu electrònica d'Adif, mitjançant el procediment de presentació de Sol·licituds, escrits i comunicacions (instància general), indicant en “exposa”: “Al·legacions a la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris”.
- La proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris estarà a la disposició dels interessats en els enllaços següents.
Data de publicació: 25 de setembre de 2023
Informació pública d'estudis i projectes tècnics
Informació pública d'expropiacions
Informació pública d'avaluació ordinària d'impacte ambiental
Aquest procés està regulat en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, que, entre els seus principis rectors compta, en l'article 2, amb el principi de la participació pública.
Igualment, la llei esmentada estableix, en el capítol II, secció 1a, el procediment d'avaluació ordinària d'impacte ambiental de projectes, per a aquells casos contemplats en l'article 7