Xarxa convencional
Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
- Un equip humà amb àmplia experiència i molt especialitzat.
- Tecnologia d'última generació per a donar resposta als requisits dels operadors de transport.
- Maquinària, vehicles i bases de manteniment adaptades a les necessitats productives de la xarxa ferroviària a tot el país.
Infraestructura
La infraestructura ferroviària és el suport que sustenta el que es coneix com “camí del tren”, sobre el qual se situen tant la via com les instal·lacions de senyalització, electrificació i telecomunicacions que possibiliten la circulació de trens.
quilòmetres de via que mantenim
que són una longitud total de 497 km.
que sumen una longitud de 135,15 km
Proves de càrrega que s'hi han dut a terme anualment
Més sobre la infraestructura
Via
Actuacions que cal destacar
Senyalització
Electrificació
Les subestacions elèctriques i la línia aèria de contacte són les instal·lacions sobre les quals treballem en l'àmbit de l'electrificació. La línia aèria de contacte, també anomenada catenària, és l'encarregada de subministrar l'energia elèctrica al tren.
Tot el manteniment d'aquestes instal·lacions es programa coordinant les actuacions precises amb la nostra organització territorial, que també du a terme les revisions periòdiques previstes en la línia d'alta tensió que alimenten les nostres subestacions.
Pel que fa a aquestes, n'incrementem les prestacions amb la implantació d'un sistema de control distribuït i la normalització dels equips nous de rectificadors, transformadors, díodes i fusibles.
Línia aèria de contacte
Línia d'alta tensió
Subestacions elèctriques
Potència instal·lada
Telecomunicacions
El transport ferroviari, per les múltiples activitats i la complexitat operativa i de gestió, necessita intercanviar un gran volum d'informació. Si a això unim la dispersió dels diferents centres de treball, és necessari disposar de serveis de telecomunicació diferenciats en telefonia de gestió, de dades i d'explotació: telefonia de control de tràfic, telecomandaments, senyalització, megafonia... Aquests serveis, amb els diferents sistemes de gestió i control, s'integren en una xarxa exclusiva de telecomunicacions.



Processos productius
Es classifiquen en tres grans activitats que afecten les especialitats tècniques d'infraestructura, via, senyalització, electrificació i telecomunicacions.
Activitats
Qualitat i participació
L'equip humà de xarxa convencional té una presència important en el Concurs Anual de Participació en Qualitat, en el qual els treballadors exposen iniciatives de millores operatives i de gestió, per mitjà de grups d'iniciativa i millora (GIM) i equips d'iniciativa i millora (EIM).
La sistematització dels processos productius ha propiciat un perfil nou de les activitats de manteniment que incrementen la disponibilitat de les instal·lacions i milloren la gestió de les activitats d'inspecció, amb la reducció d'incidències consegüent.
Tenim un sistema de gestió ambiental d'acord amb la norma 14.001:2004, per a la qual cosa hem desenvolupat una sèrie de procediments generals i específics de les diverses especialitats tècniques en què s'identifiquen els aspectes ambientals afectats en cada activitat.
Tenim 28 punts nets distribuïts per tot el territori nacional, que donen servei a totes les nostres àrees operatives. Aquests punts contribueixen de manera molt eficaç i racional al nostre compromís com a organització respectuosa amb el medi ambient.
També hem desenvolupat una sèrie de bones pràctiques mediambientals centrades en l'estalvi d'energia elèctrica, estalvi en el consum d'aigua i gestió de residus.
En 2006 ens vam certificar d'acord amb la norma OHSAS 18.001, després que AENOR comprovara que la nostra gestió de la seguretat i salut laboral satisfà els requisits que exigeix aquesta norma.
Aquesta certificació, que està considerada com el nivell d'exigència internacional més elevat en prevenció de riscos laborals, constata la superació molt per sobre dels requisits mínims que exigeix la legislació vigent. Amb aquest segell, Adif es va convertir en la primera organització ferroviària europea que s'hi va certificar.
Passos a nivell
La xifra d'aproximadament 10.000 passos a nivell existents a mitjan anys setanta, s'ha anat reduint notablement, alhora que s'ha evolucionat en la implantació de mesures de protecció en aquells que han continuat prestant servei.