Corredors europeus

Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.

Títol

El Reglament (UE) 913/2010 del Parlament Europeu i del Consell, de 22 de setembre de 2010, sobre una xarxa ferroviària europea per a un transport de mercaderies competitiu, va establir una sèrie de corredors europeus de mercaderies per augmentar la competitivitat del ferrocarril en relació amb altres mitjans de transport.

Aquests corredors europeus de mercaderies també constitueixen l’espina dorsal de les xarxes transeuropees de transport definides en els reglaments UE 1315/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre del 2013, sobre les orientacions de la Unió per al desenvolupament de la Xarxa Transeuropea de Transport, i 1316/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d’11 de desembre de 2013, pel qual es crea el Mecanisme “Connectar Europa”.

Corredors en servei que passen per la xarxa d’Adif

Sis dels nou corredors ferroviaris per al transport de mercaderies estan operatius des de l’11 de novembre de 2013. Entre aquests, dos passen per Espanya i compten amb la participació d’Adif.Són el Corredor Atlàntic (abans Corredor Ferroviari de Mercaderies 4) i Corredor Europeu de Mercaderies 6, part dels Corredors Atlàntic i Mediterrani de la Xarxa TEN-T, respectivament.

Tots dos Corredors disposen de finestretes úniques —One Stop Shops— ubicades a Madrid per al Corredor Atlàntic, i a Milà (Itàlia) per al Corredor 6, per atendre, tramitar i coordinar les peticions dels solcs internacionals de mercaderies que gestionen els corredors.

Corredor Mediterrani

Títol

L’Oficina del Comissionat del Govern per al Corredor Mediterrani ha posat a disposició dels ciutadans un visor cartogràfic amb l’objectiu de donar a conèixer el desenvolupament del Corredor, identificant-ne tant la infraestructura com l’estructura socioeconòmica del territori que travessa.

Corredor Mediterrani de Mercaderies

Títol
Adif, juntament amb 7 socis més de 5 països, forma part del Corredor (Administradors d’Infraestructures d’Espanya - Adif, França - SNCF Réseau, Itàlia - RFI, Eslovènia - ASZ, Hongria - MAV, Croàcia - HZ Infrastruktura, Línia Figueres Perpinyà, i adjudicador de capacitat d’Hongria - VPE).La finestreta única del Corredor Mediterrani està situada a Milà, Itàlia.

El Corredor Mediterrani, que connecta, en diferents punts, 6 Corredors Europeus de Mercaderies més (1, 2, 3, 4, 5 i 7), discorre al llarg de més de 7.000 quilòmetres de la ruta Almeria – València / Algesires / Madrid – Saragossa / Barcelona – Marsella – Lió – Torí – Milà – Verona – Pàdua / Venècia – Trieste / Koper - Ljubljana / Rijeka – Zagreb – Budapest – Záhony (frontera Hongria-Ucraïna).







Corredor Atlàntic

Responsive Image
Responsive Image
  • ADIF i els gestors d’Infraestructuras de Portugal (IP), de França (SNCF Réseau) i d’Alemanya (DB Netz AG) integren aquest corredor, la finestreta única del qual està ubicada a Madrid.
  • El Corredor Atlàntic, anteriorment anomenat Corredor Ferroviari de Mercaderies Núm. 4, suma al voltant de 6.200 km de vies al llarg dels eixos Sines / Setúbal / Lisboa / Aveiro / Leixões - Algesires / Madrid / Bilbao / Saragossa - Bordeus / La Rochelle / Nantes / París / Le Havre / Estrasburg - Mannheim.
  • El Corredor Atlàntic integra 15 ports i 34 terminals, a més de connectar, en diferents punts, amb 3 corredors més (RFC1 Rhine-Alpine, RFC2 North Sea-Mediterranean i RFC6 Mediterranean).

Documentació