Xarxa convencional
Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
- Un equip humà amb àmplia experiència i molt especialitzat.
- Tecnologia d’última generació per respondre als requisits dels operadors de transport.
- Maquinària, vehicles i bases de manteniment adaptades a les necessitats productives de la xarxa ferroviària a tot el país.
Infraestructura
La infraestructura ferroviària és el suport que sustenta el que es coneix com a “camí del tren”, sobre el qual se situen tant la via com les instal·lacions de senyalització, electrificació i telecomunicacions que possibiliten la circulació de trens.
quilòmetres de via que mantenim
que suposen una longitud total de 497 km
que sumen una longitud de 135,15 km
Proves de càrrega fetes anualment
Més sobre la infraestructura
Via
Actuacions destacades
Senyalització
Electrificació
Les subestacions elèctriques i la línia aèria de contacte són les instal·lacions sobre les quals treballem en l’àmbit de l’electrificació.La línia aèria de contacte, també anomenada catenària, és l’encarregada de subministrar l’energia elèctrica al tren.
Tot el manteniment d’aquestes instal·lacions es programa coordinant les actuacions necessàries amb la nostra organització territorial, que també fa les revisions periòdiques previstes en la línia d’alta tensió que alimenten les nostres subestacions.
Pel que fa a aquestes, n’incrementem les prestacions amb la implantació d’un sistema de control distribuït i la normalització dels nous equips de rectificadors, transformadors, díodes i fusibles.
Línia aèria de contacte
Línia d’alta tensió
Subestacions elèctriques
Potència instal·lada
Telecomunicacions
El transport ferroviari, per les seves múltiples activitats i la seva complexitat operativa i de gestió, necessita intercanviar un gran volum d’informació.Si a més a més hi unim la dispersió dels diferents centres de treball, cal disposar de serveis de telecomunicació diferenciats en telefonia de gestió, de dades i d’explotació:telefonia de control de trànsit, telecomandaments, senyalització, megafonia... Aquests serveis, amb els diferents sistemes de gestió i control, s’integren en una xarxa exclusiva de telecomunicacions.



Processos productius
Es classifiquen en tres grans activitats que afecten les especialitats tècniques d’infraestructura, via, senyalització, electrificació i telecomunicacions.
Activitats
Qualitat i participació
L’equip humà de Xarxa Convencional té una important presència en el Concurs Anual de Participació en Qualitat, en què els treballadors exposen iniciatives de millores operatives i de gestió, a través de Grups d’Iniciativa i Millora (GIM) i Equips d’Iniciativa i Millora (EIM).
La sistematització dels processos productius ha propiciat un perfil nou de les activitats de manteniment que incrementen la disponibilitat de les instal·lacions i milloren la gestió de les activitats d’inspecció, amb la consegüent reducció d’incidències.
Tenim un sistema de gestió ambiental d’acord amb la norma 14.001: 2004, per al qual hem desenvolupat una sèrie de procediments generals i específics de les diverses especialitats tècniques, en què s’identifiquen els aspectes ambientals afectats en cada activitat.
Comptem amb 28 punts nets distribuïts per tot el territori nacional, que donen servei a totes les nostres àrees operatives.Aquests punts contribueixen d’una manera molt eficaç i racional al nostre compromís com a organització respectuosa amb el medi ambient.
També hem desenvolupat una sèrie de Bones Pràctiques Mediambientals centrades en l’estalvi d’energia elèctrica, estalvi en el consum d’aigua i la gestió dels residus.
El 2006 ens vam certificar d’acord amb la norma OHSAS 18.001, després de la comprovació per part d’AENOR que la nostra gestió de la seguretat i salut laboral satisfà els requisits exigits per aquesta norma.
Aquesta certificació, que és considerada com el nivell d’exigència internacional més alt en prevenció de riscos laborals, constata la superació molt per sobre dels requisits mínims exigits per la legislació vigent.Amb aquest segell, Adif es va convertir en la primera organització ferroviària europea que es va certificar segons aquesta norma.
Passos a nivell
La xifra d’aproximadament 10.000 passos a nivell existents a mitjans de la dècada del s’ha anat reduint notablement, mentre que s’ha evolucionat en la implantació de mesures de protecció en els que han continuat prestant servei.70