Informació pública
Subtítol sit amet consectetur adipiscing elit.
- Tràmit d'audiència per a formulació d'al·legacions:
- Informació pública d’expropiacions, estudis i projectes:
- Informació pública d’avaluació d’impacte ambiental ordinària
- Informació pública de projectes i estudis d’impacte ambiental
Informació pública d’audiència, expropiacions, estudis i projectes
Informació pública d’audiència, expropiacions, estudis i projectes
Projecte de reglament de determinació dels cànons ferroviaris. Compliment del tràmit de publicitat activa previst als articles 5.4 i 7.c) de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Tràmit d'audiència sobre la proposta de reglament de determinació dels cànons ferroviaris
Tràmit d'audiència sobre la proposta de reglament de determinació dels cànons ferroviaris
L'article 96.1 de la Llei 38/2015, del sector ferroviari, disposa que la utilització de les infraestructures ferroviàries i instal·lacions de servei de titularitat dels administradors generals d'infraestructures ferroviàries dona lloc a la percepció de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari regulades en els articles 97 i 98 d'aquesta Llei, que reben el nom de cànons ferroviaris. Els cànons els determinen els administradors d'infraestructures ferroviàries seguint el que estableix l'article 100 de la Llei del sector ferroviari, i s'aproven mitjançant un Reglament adoptat pel Consell d'Administració que ha de ser publicat al “Butlletí Oficial de l'Estat” i incorporat a la Declaració sobre la xarxa.
D'altra banda, l'article 100.2 de la Llei del sector ferroviari disposa, quant al procediment per a l'aprovació de la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris, les seves modificacions anuals i revisions excepcionals, i la proposta ha de ser publicada al portal web de l'administrador d'infraestructures a fi de donar audiència, durant un termini no ampliable de quinze dies naturals, als ciutadans afectats i obtenir totes les aportacions addicionals que altres persones o entitats puguin fer.
Així mateix, s'estableix que, durant aquest mateix termini de quinze dies naturals, la proposta s'ha de consultar amb els obligats al pagament dels cànons, d'acord amb els articles 97.2 i 98.2 de la Llei del sector ferroviari, i amb les comunitats autònomes, que poden remetre l'informe corresponent abans que concloguin els quinze dies esmentats.
En virtut d'això i de conformitat amb el que disposa l'article 100.2 de la Llei 38/2015, de 29 de setembre, del sector ferroviari, la Presidència de l'entitat pública empresarial Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha adoptat la resolució següent, de conformitat amb el que preveu l'article 100.2 de la Llei del sector ferroviari:
- Obertura del tràmit d'audiència pel termini improrrogable de quinze dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució a la pàgina web de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), perquè qualsevol persona física i jurídica pugui formular les observacions o suggeriments que consideri convenients i tots els interessats puguin al·legar i presentar els documents i justificacions que estimin pertinents sobre la proposta adjunta a la present resolució.
- Hauran de presentar les al·legacions, els documents i les justificacions que considerin pertinents sobre la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris a través de la seu electrònica d'Adif, mitjançant el procediment de presentació de Sol·licituds, escrits i comunicacions (instància general), indicant “exposa”: “Al·legacions a la proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris”.
- La proposta de Reglament de determinació dels cànons ferroviaris estarà a la disposició dels interessats als enllaços següents.
Data de publicació: 25 de setembre de 2023
Informació pública d’estudis i projectes tècnics
Informació pública d’expropiacions
Informació pública d’avaluació d’impacte ambiental ordinària
Aquest procés està regulat en la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, que, entre els seus principis rectors compta, en l'article 2, amb el principi de la participació pública.
De la mateixa manera, la llei esmentada estableix, en el capítol II, secció 1a, el procediment d’avaluació ordinària d’impacte ambiental de projectes, per a aquells casos previstos en l'article 7.