Sostibilidade e Medio

Xestión da contaminación acústica

Método común de cálculo CNOSSOS-EU

El 13 de diciembre de 2018 se publicó en el BOE la Orden PCI/1319/2018, por la que se modifica el Anexo II del Real Decreto 1315/2005, estableciendo el método de cálculo CNOSSOS-EU, como método común para todos los Estados de la UE para el cálculo del ruido industrial, del ruido de aeronaves, del ruido ferroviario y del ruido del tráfico rodado.
Título
El método de cálculo CNOSSOS-EU está descrito en la Directiva 2015/996 de la Comisión, por la que se establecen métodos comunes de evaluación del ruido en virtud de la Directiva 2002/49/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, y en la Directiva Delegada 2021/1226 de la Comisión, por la que se modifica, para adaptarla al progreso científico y técnico, la Directiva 2015/996.

Esta nueva Directiva ha sido traspuesta a nuestro ordenamiento por la Orden PCM/80/2022 que ha entrado en vigor el 11 de febrero de 2022.
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​​​​​​​Para poder aplicar este método, en el caso del ruido ferroviario ha sido necesario un trabajo previo consistente en la caracterización acústica de los diferentes vehículos ferroviarios, y de las diferentes tipologías de infraestructura, así como en la definición de los parámetros de configuración del modelo.

El resultado de este trabajo ha sido recogido en una GUIA, cuyo objetivo es ofrecer la información necesaria para el empleo del método CNOSSOS-EU en el cálculo del ruido ferroviario en las infraestructuras de ADIF y ADIF AV, a través de una serie de indicaciones que pretenden facilitar su implementación práctica para la elaboración de cualquier estudio acústico que requiera modelización.

​​​​​​​GUÍA PARA LA APLICACIÓN DEL MÉTODO CNOSSOS-EU EN ADIF Y ADIF AV

Mapas de ruido

imagen párrafo
Mapas de ruído e plans de acción

Mapas de ruído e plans de acción

Terceira Fase dos Mapas Estratéxicos de Ruído e os Plans de Acción

Como nas fases anteriores, os tramos a estudar dividíronse en Unidades de Mapa Estratéxico (UME) que permitiron organizar os distintos traxectos dentro dun itinerario ferroviario e dar unha continuidade aos tramos, dotando así ao estudo unha maior funcionalidade e facilitando unha mellor comprensión do concepto do eixe ferroviario
A información sobre os Mapas Estratéxicos de Ruído e as dúas primeiras fases están dispoñibles no Sistema de Información sobre a Contaminación Acústica (SICA) do Ministerio de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico (MITECO).

En el caso de esta última fase se han analizado 1.277 km de la red ferroviaria, distribuidos en 28 Unidades de Mapa Estratégico:​​​​​​​​​​​​​​

Os Mapas Estratéxicos de Ruído da Fase III foron postos a disposición do público polo Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana o 3 de outubro de 2020 (BOE núm. 262 desa data).

Primeira e segunda Fase dos Mapas Estratéxicos de Ruído e os Plans de Acción.

A información sobre os Mapas Estratéxicos de Ruído e os Plans de Acción contra o Ruído das dúas primeiras fases están dispoñibles no Sistema de Información sobre a Contaminación Acústica (SICA) do Ministerio de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico (MITECO).

Fase II

Quilómetros estudados

1.416 km

Mapas estratéxicos de ruído

Información Pública:

BOE nº 242, do 6 de outubro de 2016

Aprobación:

Resolución da Subdirección Xeral de Planificación Ferroviaria.
BOE nº 206, do 28 de xullo de 2017

Plans de acción

Información Pública:

BOE nº. 38, do 12 de febreiro de 2018

Aprobación:

Resolución da Subdirección Xeral de Planificación Ferroviaria
BOE nº 235, do 28 de

Fase I

Quilómetros estudados

685 km

Mapas estratéxicos de ruído

Información Pública:

BOE nº 99, do 24/04/2008 de 2008Ligazón externa ao portal. Abrirase nunha pestana nova.

Ligazón externa ao portal. Abrirase nunha pestana nova.Aprobación:

Resolución da Dirección Xeral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento do 31 de maio de 2013
Resolución

Plans de acción

Información Pública:

BOE nº 286, do 28 de novembro de 2011Ligazón externa ao portal. Abrirase nunha pestana nova.

Aprobación:

Resolución da Dirección Xeral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento do 31 de maio de 2013
���Resolución

Método Holandés - Caracterización acústica dos trens

Título
O método nacional de cálculo dos Países Baixos, SRM II, publicado como"Reken-en Meetvoorschrift Railverkeerslawaai ´96"("Guía para o cálculo e medición do ruído do transporte ferroviario 1996") era o método recomendado para o cálculo ferroviario polo Anexo II do Real Decreto 11513/2005 ata a publicación da citada Orde PCI/1319/2018 que a modificou.
Mentres non estean dispoñibles as instrucións técnicas para empregar o método CNOSSOS-EU, neste apartado consérvase a información sobre a equivalencia acústica entre as categorías de trens do Método Holandés e os trens operados en España para que poidan ser utilizados na realizaci��n de mapas de ruído nos que sexa necesario facer unha predición do ruído emitido polo tráfico ferroviario.