Canle de Acceso a València
Avances en València
O proxecto do Canle de Acceso de València e a remodelación da estación de Joaquín Sorolla cumpre o seu segundo ano de desenvolvemento, co 75 % do seu investimento contratado. En total, investiranse 665 millóns de euros en executar a actuación ferroviaria e urbanística máis ambiciosa da historia recente na Comunitat Valenciana.
Así, tras ter levantado as antigas vías en superficie e canalizado toda a circulación ferroviaria por desvíos provisionais, avánzase na escavación do túnel de 1,2 km e está previsto executar a súa meirande parte durante este ano 2025.
Ademais, trabállase na remodelación integral da estación de alta velocidade Joaquín Sorolla, comezando en breve os traballos para a configuración de 10 vías de ancho estándar e as obras do vestíbulo elevado que dará acceso ás novas vías. No marco da transformación da estación, tamén está previsto construír un novo aparcadoiro e a mellora urbana da contorna, e xa finalizaron os traballos da planta de oficinas e do novo edificio comercial.
Ademais, trabállase na remodelación integral da estación de alta velocidade Joaquín Sorolla, comezando en breve os traballos para a configuración de 10 vías de ancho estándar e as obras do vestíbulo elevado que dará acceso ás novas vías. No marco da transformación da estación, tamén está previsto construír un novo aparcadoiro e a mellora urbana da contorna, e xa finalizaron os traballos da planta de oficinas e do novo edificio comercial.
Operación fundamental
Operación fundamental
Ambas as dúas actuacións, Canle de Acceso e remodelación da estación, supoñen unha operación fundamental para a integración do ferrocarril na capital valenciana e contan cun investimento de 500 millóns de euros, ao que hai que sumar o resto de traballos complementarios, como as instalacións de proxección civil e seguridade nos túneles; os avances na reposición do colector sur coa execución das pantallas que conforman a súa estrutura lateral; o cambiador de ancho, pendente de licitación, e un estacionamento de trens en Fuente de San Luis; ou as novas instalacións de control, mando e sinalización, até chegar aos 665 millóns de euros.
Esta actuación contempla a integración das vías de acceso ás estacións de València Nord e València Joaquín Sorolla, contribuíndo á cohesión dos barrios e liberando terreos para o desenvolvemento urbanístico da cidade. Desta forma, impulsarase unha mobilidade máis sustentable, vertebradora e intelixente en torno ao ferrocarril como medio de transporte de referencia.
Esta actuación contempla a integración das vías de acceso ás estacións de València Nord e València Joaquín Sorolla, contribuíndo á cohesión dos barrios e liberando terreos para o desenvolvemento urbanístico da cidade. Desta forma, impulsarase unha mobilidade máis sustentable, vertebradora e intelixente en torno ao ferrocarril como medio de transporte de referencia.

Escavación do túnel
Escavación do túnel
No que se refire ás obras da Canle de Acceso, aceléranse as obras coa escavación do túnel no espazo liberado entre a avenida de Fernando Abril Martorell e o edificio Iturbi (próximo á estación de Joaquín Sorolla), dos que actualmente se escavaron 350 m dos 1200 m totais.
O túnel execútase mediante o sistema ‘cut and cover’ ou técnica do falso túnel, que implica a execución das pantallas laterais desde a superficie do túnel, que é finalmente cuberto por unha laxa de formigón. Primeiro insérense as pantallas no terreo e posteriormente procédese ao baleirado da terra ou escavación. Así, xa se colocaron máis de 1600 m de pantallas e varios tramos de laxa e repuxéronse máis de 60 servizos afectados.
O túnel execútase mediante o sistema ‘cut and cover’ ou técnica do falso túnel, que implica a execución das pantallas laterais desde a superficie do túnel, que é finalmente cuberto por unha laxa de formigón. Primeiro insérense as pantallas no terreo e posteriormente procédese ao baleirado da terra ou escavación. Así, xa se colocaron máis de 1600 m de pantallas e varios tramos de laxa e repuxéronse máis de 60 servizos afectados.

Estación de Joaquín Sorolla
Estación de Joaquín Sorolla
En paralelo, trabállase xa no novo edificio de servizo aos viaxeiros e o novo edificio de instalacións na estación Joaquín Sorolla, cuxas estruturas comezan a levantarse. A actuación inclúe a execución de novas plataformas e a remodelación das actuais, configurando unha praia de 10 vías de ancho estándar para responder ao crecemento do tráfico de viaxeiros que se dará coa mellora dos trens de proximidade e a maduración do Corredor Mediterráneo.
Pola súa banda, está previsto que se inicien as obras para remodelar as vías e o vestíbulo elevado da estación, que consisten nunha nova plataforma sobre as vías actuais para dar acceso ás novas vías de 400 m. Inclúese a instalación de escaleiras e ascensores entre plataformas e vestíbulo e a cuberta, peza crave da intervención.
Ademais, desde o 1 de marzo, atópase operativo o novo itinerario peonil entre as estacións de València Nord e València Joaquín Sorolla, no que se instalan pérgolas e elementos de mobiliario urbano.
Pola súa banda, está previsto que se inicien as obras para remodelar as vías e o vestíbulo elevado da estación, que consisten nunha nova plataforma sobre as vías actuais para dar acceso ás novas vías de 400 m. Inclúese a instalación de escaleiras e ascensores entre plataformas e vestíbulo e a cuberta, peza crave da intervención.
Ademais, desde o 1 de marzo, atópase operativo o novo itinerario peonil entre as estacións de València Nord e València Joaquín Sorolla, no que se instalan pérgolas e elementos de mobiliario urbano.

Financiamento
Financiamento
A Canle de Acceso de València é un proxecto impulsado pola Sociedade València Parque Central, financiado por Adif AV (50 %), a Generalitat Valenciana (25 %) e o Concello de València (25 %).
As obras da Canle de Acceso de València e a remodelación da estación de Joaquín Sorolla contan con financiamento europeo a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia. Financiado pola Unión Europea NextGenerationEU.
As obras da Canle de Acceso de València e a remodelación da estación de Joaquín Sorolla contan con financiamento europeo a través do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia. Financiado pola Unión Europea NextGenerationEU.

Datos destacados
75
%
Investimento contratado
655
Millóns de euros
1,2
KM
Escavación de túnel
10
Vías de ancho estándar