Aerotraviesa
Travesa aerodinámica de ferrocarril. Novo deseño.

Como resultado do proxecto “Aurígidas: Estudo do comportamento aerodinámico tren-vía a velocidades superiores a 300 km/h. O fenómeno de elevación do balastro” deseñouse un novo tipo de travesa.
O Aerotraviesa, debido á súa forma xeométrica, modifica o campo de velocidades sobre o balastro na zona entre as travesas e minimiza a presenza de partículas de balastro sobre as mesmas.
- Reduce a carga aerodinámica nun 21 % no espazo inmediatamente superior ao leito de balastro.
- O seu uso permite un aumento do 12 % na velocidade de funcionamento do tren.
- A carga aerodinámica causada a 330 km/h pola travesa actual sería equivalente á xerada pola Aerotraviesa a 370 km/h.
- O seu deseño permite aumentar a distancia entre a cota do balastro e a cara superior da travesa.
- A súa implementación non implica maiores custos de fabricación ou manipulación.
- Reduce a superficie plana da cara superior da travesa.
- Mellora das prestacións aerodinámicas.
Este novo desenvolvemento permite aumentar a velocidade de explotación das liñas de alta velocidade e reducir o número de impactos das partículas de balastro na parte inferior do tren ou elementos da infraestrutura.
- Diminución da carga aerodinámica sobre a cara superior da travesa.
- Diminución da carga aerodinámica sobre o leito de balastro.

A funcionalidade da Aerotraviesa verificouse nun tramo da Liña de Alta Velocidade Madrid-Barcelona, concretamente no PK69+500, onde se atopa o Centro de Ensaios de Alta Velocidade de Brihuega.

