Innovación
Os sistemas automáticos de cambio de ancho existentes na rede ferroviaria nacional permiten aos trens pasar dunha liña con ancho ibérico (1668 mm) a outra con ancho estándar UIC (1435 mm) ou viceversa, sen necesidade de cambiar boxíes ou eixos, variando a distancia entre rodas ao pasar o tren pola instalación destinada a este fin.
Estas instalacións intégranse cos sistemas de comunicación, xestión e control remoto das liñas que unen e nelas realízase a transición da tensión de electrificación e dos sistemas de sinalización.
Funcionalmente, o peso soportado polas rodas, procedente da caixa do vehículo, é asumido, dende un instante antes de entrar no cambiador, por uns patíns ou rolos de apoio que se desprazan ao longo de carrís adicionais aos de rodadura. As rodas se desencravan e unha parella de carrís converxente se move para desprazalas de lado. Asegúranse na nova posición e saen do cambiador, voltando a soportar o peso do vehículo.
A velocidade de paso polo cambiador debe ser inferior a 30 km/h.
Para as diferentes tecnoloxías de rodadura desprazable dos trens que circulan por España, TALGO e CAF, conceptualmente similares, pero con diferenzas no que se refire ao soporte do tren e á forma de liberar e asegurar os mecanismos, empregáronse inicialmente instalacións e plataformas diferentes para o cambio de ancho.
Os primeiros avances cara á integración de tecnoloxías permitiron o uso dunha única instalación de cambio de ancho, aínda que con dúas plataformas diferentes que se levantaban e baixaban ou se intercambiaban no plano horizontal. Posteriormente, entre 2006 e 2007, Adif desenvolveu un novo tipo de cambiador Dual, de plataforma única, de tal xeito que só co movemento dalgunhas pezas permite o paso dos trens Talgo e Caf, reducindo drasticamente a infraestrutura necesaria e con vantaxes significativas:
Están deseñados e construídos con criterios de modularidade, facendo posible modificar a configuración se cambian as necesidades e portabilidade, permitindo o traslado dos equipos ao non están fixados ao carril nunha fosa senón a unha plataforma extraíble.
A necesidade de avanzar na versatilidade dos cambiadores e en previsión de que os trens internacionais poidan integrar vagóns ou coches de varias tecnoloxías, o cambiador Dual de plataforma única permitirá o paso de vehículos con outros sistemas europeaos de rodadura desprazable como o alemán"Rafia"e o polaco"SUW2000".